04 mart. 2020

7 modalitati prin care putem gestiona stresul eficient

Cu totii avem parte de stres. Oriunde, oricand.

El poate fi de intensitate medie sau poate fi extrem de intens. Poate fi de scurta durata sau de lunga durata. Stresul poate duce la atacuri de panica, tristete si iritabilitate.

Pentru a nu lasa stresul sa te controleze, exista cateva metode de coping care te pot ajuta sa il gestionezi.

William James spunea ca cea mai eficienta arma impotriva stresului este abilitatea de a alege dintre un gand sau altul.

Stresul poate sa iti defineasca experientele vietii, dar poate fi si ceva care te motiveaza. In loc sa te ingrijorezi tot timpul, ai putea folosi stresul ca un motivator pozitiv.

Daca il lasi sa patrunda, stresul te poate opri.

Iata cateva modalitati eficiente prin care poti sa gestionezi stresul adecvat:

Imparte-ti lista ”To-do” in bucati mai mici

Prima etapa este sa iti scrii pe o foaie tot ceea ce ai de facut. Apoi, ce faci? Incepi cu sarcina cea mai usoara sau cu cea mai grea? Incepi cu cea mai urgenta sau faci un mix?

Daca imparti in bucati mai mici lista, vei vedea ca stresul va fi mai mic.

Incepe prin a prioritiza lista de sarcini. Care sunt obiectivele tale pe termen lung? Ce iti aduce cea mai mare satisfactie? Poti incepe prin a lucra la acele sarcini care te vor ajuta in viitor cel mai mult, abordand in acelasi timp acele sarcini care sunt urgente pentru nevoile din viata ta.

Iata cum poti sa imparti lista de sarcini in bucati mai mici:

  1. Scrie sarcinile pe care le ai de facut in maniera aleatoare
  2. Poti sa insemnezi acele sarcini care sunt urgente si le poti aseza intr-o ordine a importantei.
  3. Ia un calendar si planifica cand vei aborda fiecare sarcina
  4. Prioritizeaza ceea ce ai de facut in fiecare zi si urmareste aceasta metoda.
  5. Incepe din nou atunci cand se acumuleaza alte sarcini

O lista de sarcini este mai mult decat gestionarea timpului, este despre prioritati. Atunci cand iti stii prioritatile, esti mai putin stresat in legatura cu alegerile pe care ar trebui sa le faci.

Gaseste-ti o metoda terapeutica de relaxare

Poate fi chiar psihoterapie, care te va ajuta sa gestionezi momentele stresante din viata, dar pot fi si mici placeri pe care alegi sa le satisfaci.

Poti sa faci exercitii, sa scrii intr-un jurnal, sa vorbesti cu un prieten, sa asculti muzica, sa meditezi, sa gatesti, sa citesti o carte sau sa te uiti la serialul favorit. Ceea ce faci, tine de ceea ce iti aduce cea mai mare placere.

Odata ce ai gasit o metoda eficienta de relaxare, stresul tau va scadea si abilitatea de gestionare a stresului va creste.

Programeaza-ti pauze

Este foarte important sa iti reincarci bateriile. Cand iti creezi o lista cu ce ai de facut in ziua respectiva, intreaba-te cand este momentul potrivit pentru o pauza? Acest lucru nu inseamna ca procrastinezi, ci iti acorzi timpul necesar sa iti reincarci bateriile pentru a putea fi productiv in continuare.

A ne programa pauze este un lucru pe care multi dintre noi uita sa il faca.

Mediteaza

Meditatia si ...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *