06 aug. 2019

12 modalitati garantate de a reduce stresul si anxietatea

Stresul si anxietatea sunt experiente comune pentru foarte multi oameni. Statisticile arata ca aproximativ 70% dintre adultii din SUA spun ca experimenteaza stresul si anxietatea zilnic.

Iata 12 modalitati eficiente si rapide prin care poti sa reduci stresul si anxietatea!

Fa exercitii fizice:

Exercitiul fizic este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face ca sa reduci stresul si anxietatea.

Poate parea contradictoriu, dar stresul fizic exprimat prin efort fizic, il elimina pe cel mintal.

Beneficiile sunt mult mai mari daca faci exercitii intr-un mod regulat. Oamenii care fac exercitii fizice regulate au mult mai putine sanse sa experimenteze anxietatea decat cei care nu fac exercitii fizice.

Iata motivele din spatele acestui lucru:

Hormonii de stres: Prin intermediul exercitiilor fizice poti reduce nivelul hormonilor de stres-precum cortisol- pe termen lung. De asemenea, exercitiile ajuta si la eliberarea endorfinelor, hormoni care ajuta la imbunatatirea dispozitiei si pot actiona ca si ucigatori naturali ai durerii.

Somnul: Exercitiile fizice pot sa imbunatateasca si calitatea somnului, care este afectata de stres si anexietate.

Increderea in sine: Cand faci exercitii regulate te poti simti mult mai increzator si mai competent in propriul corp, ceea ce va duce la o crestere a wellbeing-ului.

Incearca sa gasesti o rutina care iti face placere si exercitiul fizic care iti place cel mai mult. Nu trebuie neaparat sa mergi la sala. Poti sa alegi plimbatul sau alergatul prin parc, dansuri sau yoga.

Pe scurt, exercitiile fizice te pot ajuta la eliminarea stresului si la scaderea anxietatii prin eliberarea endorfinelor, imbunatatind calitatea somnului si imaginea de sine.

Poti lua in considerare aprinderea unor lumanari parfumate

Utilizarea uleiurilor esentiale sau a lumanarilor cu diverse parfumuri poate ajuta la eliberarea stresului si la ameliorarea anxietatii.

Iata cateva arome specifice pentru calmare:

Levantica

Bergamot

Musetel

Portocala

Utilizarea unor uleiuri esentiale pentru calmare si pentru reducerea anxietatii face parte din procesul terapeutic al aromaterapiei. Studiile au aratat ca aromaterapia poate reduce anxietatea si poate combate stresul zilnic si imbunatateste somnul.

Redu cantitatea de cafea

Cafeina este un stimulent gasit in cafea, ceai, ciocolata si bauturile energizante. Doze crescute poate produce anxietate.

Oamenii au diferite praguri limita pentru toleranta la cafeina.

Daca observi ca o anumita doza de cafeina iti face rau, te face mai anxios si mai irascibil, incearca sa reduci doza. Chiar daca anumite studii arata ca o doza mica de cafeina poate fi sanatoasa, acest lucru nu se aplica tuturor.

Scrie pe o foaie ce te nelinisteste

O modalitate prin care poti sa faci fata stresului este sa scrii acele lucruri stresante. O modalitate este sa asterni pe hartie factorii care iti cauzeaza stres, iar apoi poti sa scrii lucrurile pentru care esti recunoscator.

Recunostinta ajuta la eliberarea stresului si anxietatii si te ajuta sa te focalizezi pe gandurile si intamplarile pozitive din viata ta.

Petrece timp cu prietenii si apropiatii

Suportul social venit din partea familiei si din partea prietenilor te poate ajuta foarte mult sa treci prin perioadele stresante. A fi parte dintr-un grup de prieteni iti da sentimentul de apartenenta.

Un studiu a aratat ca femeile ce petrec timp cu prietenii si copiii elibereaza oxitocina, un eliminator natural al stresului. Un alt studiu a aratat ca femeile si barbatii cu putine retele sociale erau mult mai predispusi la simptome depresive si anxietate.

Razi cat de mult poti.

Este greu sa te simti anxios atunci cand ai o doza de ras. Este foarte benefic pentru sanatatea ta mintala si fizica.

Iata cum functioneaza:

Rasul potoleste raspunsul de stres, precum si tensiunea musculara prin relaxarea muschilor.

Studiile arata ca pe termen lung, cu cat...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *