09 feb. 2017

Cum sa elimini stresul din viata ta, simplu si sigur

Poti invata cum sa elimini stresul din viata ta prin urmarea unor pasi simpli si eficienti.

(EXERCITII DE RELAXARE)

Cum sa elimini stresul? Sa luam mai intai un exemplu.

Sa zicem ca te trezesti dimineata, este tarziu si trebuie sa te pregatesti.

Esti atat de grabit incat iti versi cafeaua pe camasa si trebuie sa te schimbi. Apoi iesi pe usa, dar trebuie sa te intorci in casa pentru ca ti-ai uitat portofelul.

Urci in masina si iti dai seama ca ai uitat altceva important.

In fine, esti apoi in trafic in drum spre serviciu, la o ora de varf, si incepi sa te enervezi ca iti taie cineva calea.

Claxonezi, poate chiar injuri si ajungi la munca cu intarziere si intr-o stare de spirit proasta.

Biroul iti este acoperit cu diverse documente si nu gasesti proiectul la care trebuie sa lucrezi. Inbox-ul este plin si trebuie sa raspunzi la 36 de mesaje.

Trebuie sa termini 5 task-uri pana la sedinta de la ora 11 si ai intalniri toata dupa-amiaza.

Ajungi acasa tarziu, epuizat, stresat la maxim, te gandesti tot la proiectul pe care nu l-ai terminat si la ce trebuie sa mai faci maine.

Casa este un dezastru, te enervezi pe copii pentru ca au facut dezordine, mananci ceva rapid si nesanatos in fata televizorului, inainte de a te culca tarziu.

Nadia Gorduza – medic, psihoterapeut si business coach

Insa, aceste surse de stres pot fi eliminate. Iata cum sa elimini stresul din viata ta:

1.Identifica factorii stresanti

Acesta este cel mai important pas dintre toate, sa identifici lucrurile care iti produc stres.

Gandeste-te 10 minute la ceea ce te streseaza in timpul unei zile.

Dar in timpul unei saptamani? Ce activitati, oameni, lucruri iti provoaca stres? Cum sa elimini stresul eliminand factorii stresanti?

Fa un top 10 si vezi care dintre acestia pot fi eliminati si incepe sa-i elimini. Daca nu poti, gaseste modalitati de a-i face mai putin stresanti.

2.Elimina angajamentele inutile

Cu totii avem multe angajamente in viata noastra, pornind de la locul de munca, apoi copiii, familia, lucrurile de facut acasa, prietenii, angajamentele civice, religioase, hobby-urile, activitatile on-line si multe altele.

Gandeste-te la fiecare dintre acestea, la nivelul de stres pe care il furnizeaza si la cat de bine va fi daca scapi de unele dintre ele.

Ia masuri astazi pentru a le elimina pe cele care te streseaza cel mai mult.

3.Fii proactiv. Nu amana.

Gaseste modalitati de a avea grija de lucruri acum.

Cum sa elimini stresul facand acum ce e important? Formeaza-ti un obicei din „fa acum”, fara sa abdici de la el, o regula fixa, si pastreaza-ti inbox-ul si biroul curate.

4.Fii organizat

Suntem cu totii, intr-o oarecare masura, dezorganizati.

Chiar daca ne-am organizat si am creat un sistem pentru a ramane astfel, lucrurile tind uneori sa se indrepte spre haos.

Insa, dezorganizarea ne streseaza mai mult, in termenii dezordinii vizuale si in faptul ca ne este dificil sa gasim lucrurile pe care le cautam.

Fa-ti timp ca sa-ti organizezi lucrurile, incepand cu biroul, documentele de acasa si apoi sa te indrepti si catre alte zone.

5.Nu mai intarzia

Intarziind mereu, acest lucru ne streseaza mai mult.

Trebuie sa ne grabim sa fim gata, suntem stresati tot timpul de cum aratam si de faptul ca ajungem tarziu.

Invata obiceiul de a ajunge mai devreme undeva, iar acest stres dispare.  Fa un efort pentru a fi gata mai devreme si a pleca mai devreme.

Cronometreaza sa vezi cat iti ia sa fii gata si cat iti ia sa ajungi undeva.

Odata ce stii aceste lucruri iti poti face planificari dinainte, astfel incat sa ajungi mai devreme cu 10 minute de fiecare data. Este un sentiment placut.

6.Nu mai controla totul

Nu suntem stapanii universului, desi uneori ne dorim sa fim.

Actionand insa ca si cum am fi, acest lucru ne streseaza mai mult. Incercand sa controlam situatiile si oamenii, acest lucru nu ne ajuta, ba chiar ne creste starea de anxietate.

Invata cum sa elimini stresul aparut. Invata sa renunti sa mai controlezi totul, sa accepti modul in care oamenii fac anumite lucruri si sa accepti ceea ce se intampla in diferite situatii.

Singurul lucru pe care il poti controla esti chiar tu.

7.Nu mai incerca sa realizezi sarcini multiple

Ocupandu-te de mai multe sarcini in acelasi timp ti s-ar putea parea productiv, dar in realitate te incetineste si nu te poti concentra pe o sarcina pentru a o duce la bun sfarsit.

Acest lucru este cauzator de stres. Invata sa nu te ocupi de altceva pana nu duci la capat o anumita sarcina.

8.Elimina scurgerile de energie

Anumite lucruri din viata noastra ne fac sa fim mai epuizati, altele nu.

...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *