09 Noi 2017

Varsta creierului poate fi redusa cu 11 ani

Doar doua portii zilnice care contin nutrienti vitali sunt suficiente pentru a reduce varsta creierului cu 11 ani.

Consumul de legume cu frunze verzi ar putea reduce varsta creierului cu aproximativ unsprezece ani, se constata intr-un nou studiu. Vitamina K din alimente, cum ar fi semințele de mustar, spanacul, kale, varza au fost pentru prima data legate de un declin cognitiv mai lent.

Pierderea memoriei sau a abilitatilor cognitive este una dintre cele mai mari temeri pentru oameni, pe masura ce imbatranesc.

Deoarece scaderea capacitatii cognitive este esentiala in boala Alzheimer si dementa, consumul sporit de legume cu frunze verzi poate oferi un mod foarte simplu, accesibil si neinvaziv de protectie a creierului impotriva acestor doua boli.

Studiul a urmarit 954 de adulti pe o perioada de 5 ani, cu varsta medie de 81 de ani. Ei au descoperit ca aceia dintre ei care au mancat doar doua portii pe zi de legume cu frunze verzi aveau puteri cognitive mai bune decat cei care nu au mancat.

Diferenta dintre ei a fost echivalenta cu a avea un creier cu 11 ani mai mic. Cercetatorii au descoperit ca nutrientii cel mai probabil responsabili de stimularea creierului au fost vitamina K, acidul folic, beta-carotenul si luteina.

Profesorul Martha Clare Morris, nutritionist epidemiolog, care a condus cercetarea, a declarat: “Studiul nostru a identificat cateva asocieri foarte noi. Nici un alt studiu nu a analizat vitamina K in legatura cu schimbarea in timp a abilitatilor cognitive si doar un numar limitat de studii au gasit o anumita asociere cu luteina.”

Reduceti varsta creierului

Alte surse bune de vitamina K, acid folic, beta-caroten si luteina, care pot reduce varsta creierului, includ fructele si legumele care au culori vii.

Odata ce “baby boomers” se apropie de batranete, exista o mare cerere publica pentru comportamentele legate de un stil de viata sanatos, comportamente care pot impiedica pierderea memoriei si a altor abilitati cognitive pe masura ce se inainteaza in varsta.

Astfel, consumul de legume cu frunze verzi, precum si de alimente bogate in vitamina K, luteina si beta-caroten poate ajuta la mentinerea unui creier sanatos si functional.

Studiul a fost prezentat la intalnirea anuala a Societatii Americane de Nutritie si Biologie Experimentala in Boston 2015.

Sursa: http://www.spring.org.uk

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *