16 aug. 2019

5 strategii concrete sa iti cresti stima de sine!

Popularitatea Facebook-ului a cauzat o miscare in modalitatea in care oamenii se percep pe ei insisi. Butonul de “like” a devenit o sursa inepuizabila de validare, mai ales pentru persoanele care detin un nivel scazut al stimei de sine.

Insa, daca a primi like-uri pe Facebook ajuta la cresterea stimei de sine, unde este totusi problema?

Problema este ca, a creste stima de sine pentru o perioada indelungata si pentru a ne simti mereu bine cu noi insine, este nevoie de mai mult de atat. Este nevoie de un buton de “like” ascuns in interiorul nostru, un buton pe care noi insine il concepem si pe care noi insine trebuie sa il accesam atunci cand avem nevoie de un “boost” de incredere.

Desi dezvoltarea stimei de sine poate dura foarte mult timp si necesita o munca indelungata cu propria persoana, exista si cateva strategii concrete, niste scurtaturi la care putem apela pentru a ajunge mai rapid la telul propus.

Imi place sa numesc aceste strategii “tips and tricks”, pe care, daca le vei folosi zilnic, in mod regulat, vei descoperi o schimbare in ceea ce priveste nivelul stimei tale de sine.

Iata care sunt cele 5 strategii concrete, dovedite stiintific, care te vor ajuta in a-ti improspata si dezvolta stima de sine:

Invata sa te iubesti pe tine mai mult.

Da, poate parea un cliseu. Probabil auzi peste tot ca trebuie sa te iubesti pe tine si ca a te iubi pe tine este esential pentru a avea o viata fericita si implinita. Ai putea spune ca este egoism. Dar nu este, nu este aroganta sa te iubesti pe tine insusti. Este satisfacerea unei nevoi bazale. De fapt, studiile arata ca aroganta este fundatia unei stime de sine scazute si a insecuritatii. Incearca acest exercitiu: aseaza-te in fata unei oglinzi si spune-i reflexiei tale tot ceea ce iubesti la ea. Detaseaza-te, priveste imaginea din oglinda si fii cat mai sincer. Aceepta ceea ce nu iti place la tine (cu siguranta mai sunt lucruri pe care ai vrea sa le schimbi). Repeta acest exercitiu in fiecare dimineata sau seara, fii sigur ca o faci in privat si ia-ti timp sa te iubesti! Ar putea parea putin inconfortabil la inceput, mai ales daca nu ai mai facut asta pana acum, dar retine ca o schimbare intotdeauna inseamna a-ti iesi din zona de confort.

Conditionarea unei atitudini mintale pozitive

Socializezi cu oameni negativi? Daca da, incearca sa iti gasesti noi prieteni. Da, poate parea dur si nedrept, dar oamenii negativi din viata ta pur si simplu doar vor intari ceea ce tie nu iti place la tine. Chiar daca poate, in mod constient, nu iti dai seama de acest lucru. In general, oamenilor le place sa socializeze cu oameni pozitivi si fericiti. De ce spun conditionare? Pentru ca a avea o atitudine pozitiva presupune foarte mult exercitiu! Nu imi place cand aud oamenii spunand cu usurinta “fii pozitiv” in orice situatie. E ca si cum ai spune unei afaceri care este pe punctul de faliment, fii productiva. Ei bine, nu se intampla peste noapte! Ceea ce poti face pentru a-ti conditiona o stare pozitiva in mod treptat, este sa incerci sa descoperi latura pozitiva a fiecarui lucru din viata ta. Daca te uiti mai adanc, intotdeauna vei gasi una.

Dezvolta o atitudine ce se bazeaza pe recunostinta

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *