18 iun. 2019

5 Sfaturi pentru a trece peste o zi proasta la munca

In general, oamenii nu se ridica din pat fericiti ca Alba ca Zapada, gata sa le cante micutelor sale pasarele. In majoritatea zilelor, ajungi sa fii cuprins de agitatie si trebuie sa te chinui sa treci peste aceasta agitatie si apoi, intr-o zi proasta la munca, chiar nu te simti in stare de a face asta si te simti la capatul puterilor. Urmatoarele 5 sfaturi iti vor fi de folos!

Alarma suna tarziu. Capul iti bubuie, iar tu te simti de parca te-a lovit o masina. Calculatorul se stinge dintr-o data, iar proiectul tau nu se salveaza in timp, facand ca deadline-ul de peste cateva ore sa fie imposibil de atins. Ai de lucrat chiar si in pauza de masa si nu este nici macar dupa amiaza, inca. Iti suna cunoscut acest scenariu?

Toata lumea are una din aceste zile. Probabil te simti de parca ar fi vina ta, dar nu este. De cele mai multe ori, aceste situatii stresante sunt situate in afara puterilor noastre de a face ceva, dar putem sa le monitorizam, sa le acceptam si sa ne resetam reactia fata de acestea.

Vrei sa stii cum poti sa faci fata unei zile proaste la locul de munca?

Iata 5 pasi pe care, daca ii urmezi, vei gestiona mult mai bine zilele mai putin placute de la locul de munca:

Elimina stresul legat de munca!

Stii care este primul factor de stres pentru romani? Stresul profesional. Astazi, majoritatea romanilor trec prin experienta neplacuta de a se infrunta cu stresul cauzat de locul de munca si au o zi proasta la munca.

Pentru a reduce stresul si pentru a clarifica putin emotiile si sentimentele ce te incarca, poti sa iti pui urmatoarele intrebari: Ce este important? Ce nu este important? Incepe cu cele mai usoare sarcini pentru a-ti creste stima de sine si nivelul productivitatii. Apoi, impune-ti noi termene limita, dar care sa fie destul de realizabile. Daca inca te simti coplesit, incearca varianta de a vorbi cu seful tau pentru scaderea sarcinilor pe care trebuie sa le faci.

Comunica asertiv, atat cu colegii, cat si cu seful tau!

Seful tau ar putea sa fie cel mai stresat dintre toti si, uneori, sa puna presiune pe angajati. Ziua cea proasta a sefului tau ar putea sa fie in fiecare zi. De aceea, pentru a imbunatati relatia dintre voi trebuie sa ii vorbesti in stilul sau.

Iata cele 4 tipuri de stiluri manageriale ce te vor ajuta sa iti dai seama de preferintele sefului tau!

  • Analitic – Acest tip prefera numerele si datele concrete. Trebuie sa fii cat mai specific cu acest tip de persoana, fara a evita subiectul.
  • Intutitiv – Acest tip este atras de imaginea de ansamblu si se poate pierde in detalii. Deja stiu raspunsul si vor sa il auda. Trebuie sa faci o generalizare a situatiei si sa ai o concluzie solida.
  • Functional – Acest tip prefera detaliile, orele exacte, procedeele si planurile bine structurate. Nu vor sa piarda un pas, asadar fii concis si clar.
  • Personal – Acest tip prefera conexiunea si limbajul emotional in schimbul celui ,,rece’’ – care trece direct la subiect- le place sa inteleaga totul de la cel mai mic detaliu si le place sa isi cunoasca colegii cat mai bine.

Antreneaza-te pentru a putea vorbi pe placul sefului tau. Nu iti schimba personalitatea si stilul, deoarece stilul tau te face puternic intr-un mod unic; in schimb, incearca sa te perfectionezi pentru a putea vorbi in alte stiluri – la fel cum inveti o limba noua.

In zilele oribile, este cel mai bine sa te distantezi de seful tau sau de colegi, necontand cine are o zi mai proasta. Fii primitor, punctual si pastreaza discutiile dintre voi strict profesionale si scurte. E-mail-ul este cea mai buna solutie daca trebuie sa transmiti vreo noutate.

Evita barfele dintre colegi!

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *