22 apr. 2019

4 moduri in care angajatorii pot imbunatati sanatatea mintala a angajatilor

Boala mintala este un dusman incapatanat. Afecteaza modul in care gandim, simtim si actionam. Liderii progresivi in afaceri inteleg ca sanatatea mintala este o preocupare comuna si ca promovarea sanatatii mintale si a sanatatii organizationale globale este de fapt aceeasi lupta.

Incepand cu 1992 s-a inregistrat un progres modest in cresterea gradului de constientizare si in reducerea stigmatizarii in ceea ce priveste problemele de sanatate mintala. Un raport pe Sanatatea Mintala referitor la locul de munca confirma cat de departe trebuie sa ajungem:

  • Boala mintala este principala cauza de dizabilitate pentru adultii din SUA in varsta de 15 pana la 44 de ani
  • Tot mai multe zile sunt pierdute din cauza absenteismului cauzat de sanatatea mintala decat de alte boli sau vatamari
  • Unul din cinci adulti din SUA se confrunta cu o boala mintala pe parcursul unui an si doar 43% beneficiaza de tratament specializat
  • Bolile mintale costa economia globala 1 trilion de dolari in ceea ce priveste productivitatea pierduta (peste 300 de milioane de oameni sufera de depresie)

Este in interesul tuturor sa continue inlaturarea stigmei referitor la boala mintala si sa-i orienteze pe angajatii afectati catre ingrijirea completa de care au nevoie. Conducerea si resursele umane trebuie sa se asigure ca angajatii stiu cum sa acceseze suportul, chiar daca nu doresc sa dezvaluie o problema managerului lor.

Dincolo de acesti pasi fundamentali, liderii de afaceri ar trebui sa tina cont de urmatoarele patru strategii pentru a promova sanatatea mintala si a construi o sanatate organizationala generala.

1.Autonomia

O tema comuna auzita la cei care se lupta cu probleme legate de sanatatea mintala la locul de munca este sentimentul de neputinta. Cand avem ceea ce psihologii numesc "spatiul de control asupra propriei vieti ", ne simtim responsabili pentru destinul nostru. Cand, pe de alta parte, acest spatiu de control este extern, credem ca viata trece pe langa noi si ca suntem simpli spectatori.

Promovarea unui sentiment de autonomie in randul angajatilor ar trebui sa fie un obiectiv central pentru toti liderii de afaceri. Angajatii se simt autonomi atunci cand li se acorda un rol semnificativ in procesul de luare a deciziilor, atunci cand contributia lor este luata in serios si atunci cand acestia au libertatea de a-si exercita creativitatea si gandirea independenta. Angajatii responsabili sunt mai implicati, mai productivi si mai loiali.

Un management autentic activeaza o cultura a autonomiei. Acesti lideri ii asculta, ii responsabilizeaza si au incredere in angajatii lor. Nu ii supravegheaza indeaproape. In schimb, le ofera parametrii, instrumentele si resursele necesare pentru un proiect sau o sarcina si le ofera angajatilor libertatea de a alege – lasandu-i sa hotarasca modul de atingere a obiectivelor.

Intr-o cultura care promoveaza in mod activ un sentiment de autonomie, exista o probabilitate mult mai scazuta ca angajatii sa cada prada sentimentelor de neputinta care duc la depresie si anxietate.

2.Flexibilitatea

Echilibrul intre viata personala si cea profesionala este un concept supraevaluat. In mod alternativ, majoritatea dintre noi cauta integrarea in ambele. Munca si viata nu concureaza una cu cealalta. Acestea fac parte dintr-un intreg.

In mod ideal, trebuie sa aratam acelasi nivel de entuziasm, angajament si energie in toate domeniile vietii noastre. Una dintre multele modalitati prin care angajatorii sa-si poata sustine angajatii este sa le ofere o politica flexibila de lucru, astfel incat acestia sa-si poata gestiona mai bine toate aspectele vietii cu mai putina presiune.

Angajatorii care inteleg acest adevar vor avea un avantaj in atragerea si pastrarea oamenilor talent...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *