21 dec. 2019

Psihologia rezolutiilor de Anul Nou

Cercetarile au aratat ca aproape jumatate din adulti isi fac rezolutii de Anul Nou. Cu toate acestea, mai putin de 10% reusesc sa le duca la bun sfarsit mai mult de cateva luni.

Specialistii spun ca oamenilor le este foarte usor sa cada in aceasta obisnuinta negativa de a nu se tine de ceea ce si-au propus. Rezolutiile vin, de cele mai multe ori, sub forma unor schimbari de stil de viata, iar schimbarile comportamentelor care au devenit rutiniere sau care au devenit obsinuinte, pot fi extrem de greu de realizat.

Tu stii care sunt cele mai comune rezolutii?

Conform studiilor, cele mai comune rezolutii pe care oamenii si le fac la sfarsit de an sunt pierderea in greutate, a face exercitii mai des, renuntarea la fumat sau economisirea banilor.

Motivul principal pentru care oamenii nu reusesc sa se tina de rezolutii este ca fie isi fixeaza prea multe, fie sunt prea nerealiste si nu pot fi atinse. Totodata, poate aparea in peisaj si “sindromul falsei sperante”, caracterizat prin asteptari nerealiste cu privire la rapiditatea, cantitatea si consecintele schimbarii comportamentului.

Pentru anumite persoane, a face o schimbare comportamentala poate reprezenta ceva extrem de radical si motivatia de a face aceasta schimbare trebuie sa fie datorata unor probleme de viata majore. Spre exemplu, pentru unele persoane, poate fi nevoie de un diagnostic medical sever sa se poata lasa de fumat.

Cu toate acestea, exista anumite strategii si metode testate care ii pot ajuta pe oameni sa se tina de rezolutiile lor.

Iata ce strategii poti pune in aplicare pentru a reusi sa duci la capat ceea ce ti-ai propus prin rezolutii!

Fii realist

Este necesar sa incepi prin a-ti stabili niste rezolutii de care te poti tine si care sunt practice. Daca vrei sa reduci consumul de alcool pentru ca ai tendinta sa bei alcool in fiecare zi, nu iti propune sa renunti in totalitate la alcool dintr-o data! Incearca sa iti propui sa reduci in fiecare zi consumul de alcool sau sa bei ceva la trei zile. Totodata, daca imparti obiectivul pe termen lung in obiective mici, pe termen mai scurt, poate fi mult mai benefic si mult mai satisfacator. Acelasi principiu poate fi aplicat si cand vine vorba de exercitii sau de a manca mai sanatos.

Seteaza-ti mai putine rezolutii

Una dintre cele mai usoare rute catre esec si catre nerespectarea rezolutiilor este sa iti setezi prea multe rezolutii. Daca vrei sa fii si sanatos, sa fii si mai slab, sa te lasi si de fumat si de alcool sa mananci si mai sanatos, este foarte bine! Insa, incearca sa iti stabilesti un obiectiv. Nu le poti face pe toate! Alege un obiectiv si tine-te de el. Odata ce primul obiectiv pare a fi sub control, te poti apuca de al doilea.

Fii SMART

Oricine are un job care presupune setarea obiectivelor stie ca obiectivele trebuie sa fie SMART, adica sa fie specifice, masurabile, usor de atins, realiste si setate in timp. Rezolutiile pot lua exact aceleasi caracteristici. A renunta la alcool este un obiectiv extrem de m...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *