13 dec. 2019

Cum poti sa iti imbunatatesti sanatatea si sa fii productiv printr-un somn adecvat

Te-ai intrebat vreodata de ce iti simti capul extrem de greu si mintea incetosata dupa ce te-ai pus la somn zile la rand dupa miezul noptii? Iti raspund eu: Somnul inadecvat!

Somnul regulat este la fel de important precum dieta sanatoasa si exercitiile regulate daca iti doresti sa traiesti o viata sanatoasa si sa fii productiv.

In acest articol vei afla de ce este somnul atat de important, cat de mult somn ai nevoie pentru a putea functiona normal si iti voi da cateva strategii pentru a dormi bine si a te simti odihnit in fiecare zi.

De ce este somnul important?

Sunt extrem de multe beneficii pentru sanatate daca ai un somn linistit si satisfacator. De fapt, atunci cand noi dormim, corpul nostru nu doarme, el lucreaza in mod constant. In perioada de somn, corpul nostru face “curatarea casei” care ar trebui sa ajute organismul sa functioneze la eficacitate maxima a doua zi.

Iata care sunt concret beneficiile asupra sanatatii pe care un somn bun le poate oferi:

Ajuta la gestionarea apetitului, ducand astfel la un echilibru al greutatii corporale

Dezvolta sistemul imunitar

Te ajuta sa gestionezi stresul

Reduce riscul de cancer la colon si de cancer la san

Promoveaza memoria, atentia si functionarea optima a creierului

Mentinerea unei inimi sanatoase prin reglarea colesterolului

Reduce riscul de tulburari precum diabet, infarct miocardic sau atac de cord.

De cat somn avem nevoie pentru a functiona normal?

Asadar, acum ca este evident faptul ca somnul are beneficii majore asupra sanatatii, cam cate ore este necesar sa dormim pentru a putea beneficia de aceste facilitati?

Cercetatorii si specialistii au ajuns dupa multi ani de cercetari la concluzia ca ai avea nevoie de 7-8 ore de somn in fiecare noapte pentru a putea fi benefic.

Cum sa profiti in fiecare seara de un somn adecvat?

Iata 10 modalitati prin care ai putea avea un somn odihnitor in fiecare noapte!

Incearca sa stai departe de lumina albastra inainte de culcare

Expunerea la lumina puternica in timpul zilei este un lucru normal, insa pe timpul noptii? Nu atat de mult. Studiile au aratat ca expunerea la lumina excesiva in timpul noptii poate sa dezechilibreze patternurile de somn si poate afecta calitatea somnului.

Asadar, daca ai obisnuinta sa folosesti diverse device-uri electronice cu lumina puternica inainte de culcare, cel mai bine ar fi sa le lasi intr-o alta incapere si sa mergi in pat fara niciun accesoriu. Daca este foarte necesar sa le folosesti inainte de culcare, incearca sa reduci luminozitatea sau sa le comuti pe modul de lumina de noapte.

Incearca sa mergi la somn si sa te trezesti in fiecare zi la aceeasi ora

Daca iti doresti sa ai parte de un somn odihnitor si daca vrei sa profiti de beneficiile pe care somnul ti le ofera, trebuie sa pastrezi lucrurile constante. Asadar, incearca sa mergi in fiecare seara la somn la aceeasi ora si sa te trezesti la aceeasi ora in fiecare zi. Cercetarile au aratat ca daca ai o consistenta cu aceste doua lucruri, calitatea somnului tau este semnificativ imbunatatita.

Stai departe de alcool

Daca iti doresti un somn calitativ, un somn dulce si linistitor, trebuie sa stai departe de alcool, cel putin inainte de culcare.

Conform unui studiu recent publicat in Jurnalul de Neurologie si Psihiatrie, alcoolul inainte de culcare a indus participantilor un somn extrem de nelinistitor, sforait si apnee.

Incearca sa eviti cana de cafea de dupa amiaza.

Cine nu iubesti o ceasca de cafea in fie...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *