10 mart. 2020

Ce poti face pentru a te simti mai odihnit in timpul zilei?

Este absolut normal sa ai, ocazional, zile in care te simti mai obosit, mai lipsit de viata, dar daca in fiecare zi a vietii tale cauti locuri de unde mai poti lua un bidon de cafea si esti nerabdator sa ajungi odata in pat, este timpul sa iti evaluezi ritualurile zilnice si sa schimbi acele comportamente care iti consuma toata energia.

Daca simptomele de oboseala sunt noi si sunt acompaniate de alte simptome sau daca simti ca, dintr-o data, functionalitatea ta zilnica nu mai este in parametrii normali, incepe procesul prin a vizita un medic. Daca esti sanatos din punct de vedere fiziologic, dar oboseala este mereu prezenta in viata ta, nu ar trebui sa accepti extenuarea ca fiind parte normala a vietii tale si nu este necesar sa petreci tot timpul in pat.

Desi uneori, putem avea perioade mai obositoare, cu multa munca si stres, poti sa faci mici schimbari in comportamentul tau, schimbari care te pot ajuta in recastigarea nivelului de energie.

Ai grija la orele de somn!

Este evident faptul ca, cu cat vei dormi mai putin, cu atat te vei simti mai obosit. Daca de cele mai multe ori dormi mai putin de 7 ore pe noapte, nu este nicio mirare ca te simti obosit a doua zi. Totodata, prin nedormit te expui la alte probleme serioase de sanatate, precum:

  • Cresterea in greutate
  • Depresie
  • Risc crescut de accidente vasculare
  • Imunitate scazuta
  • Risc crescut de diabet si probleme cu inima
  • Nivel scazut al dispozitiei
  • Degenerare a memoriei si a gandirii

In timp ce nedormitul este una dintre principalele cauze ale oboselii, surprinzator, anumite studii au aratat ca, daca dormi in fiecare zi mai mult de noua ore pe noapte, iti creste riscul de obezitate, diabet si dureri de cap. Asadar, varianta cea mai adecvata pentru o viata echilibrata este sa alegi calea de mijloc, adica sa dormi aproximativ 7-8 ore pe noapte.

Un alt factor care poate sa iti afecteze energia este suprautilizatul buton de “amanare” a alarmei. Este atat de tentant sa mai petreci inca noua minute in pat dupa ce ti-a sunat alarma, dar aceste noua minute sunt suficiente sa atipesti, fara a atinge punctul de somn profund, iar aceasta stare te poate face sa te trezesti extrem de obosit. Cel mai bine este sa te ridici din pat imediat cum a sunat alarma.

Somnul este atat de important vietii tale precum este mancatul sau practicarea exercitiilor.

Incarca-te cu proteine!

Daca micul tau dejun este doar o briosa, o gogoasa, un bol cu cereale sau, sau mai rau, nimic, esti candidatul perfect pentru un nivel scazut al energiei. Daca iti incepi ziua cu o doza consistenta de proteine, vei vedea imbunatatiri remarcabile in nivelul de energie intr-o zi.

Incearca sa adaugi o bucata de proteina in fiecare gustare pe care o iei pe parcursul zilei. Incearca sa ai in gustarile tale un echilibru intre carbohidrati si proteine. Daca ai timp, incearca dimineata sa iti faci o omleta. Daca nu, unge niste unt de arahide pe o bucata de paine, mananca un bol de iaurt cu fructe sau fa-ti un smoothie bogat in proteine. In loc de un baton dulce ca gustare in timpul zilei, taie-ti niste bucati de mar si adauga langa cateva bucatele de branza.

Ridica-te de pe canapea!

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *