19 Dec 2016

Lipsa de apa – iata semnalele de avertizare pe care ti le arata corpul

O parte insemnata dintre noi ne simtim fortati sa bem apa doar atunci cand avem gurile uscate si cand pielea noastra „se cojeste”, adica atunci cand corpul ne indica lipsa de apa.

Daca acest lucru suna prea familiar, atunci ar trebui intr-adevar sa vezi care sunt semnalele de avertizare care indica lipsa de apa si care te vor face sa te duci sa-ti umpli un pahar cu apa.

1.Lipsa de apa si oboseala

Ne simtim obositi la locul de munca, acasa, imediat cum ne trezim din somn. In cazul in care te simti in mod constant obosit, ar trebui sa iei serios in considerare posibilitatea ca esti de fapt deshidratat.

Deshidratarea determina incetinirea activitatii enzimatice, ceea ce face ca organismul tau sa produca mai putina energie potentiala pentru beneficiul tau viitor. Pentru a evita acest lucru, ar trebui sa te hidratezi in mod regulat pe tot parcursul zilei.

2.Lipsa de apa si cresterea tensiunii arteriale

Pentru aceia dintre voi care suferiti de tensiune arteriala crescuta sau care ati fi fericiti sa o evitati in viitor, trucul ar putea fi schimbarea obiceiul de a bea.

Sangele nostru contine aproximativ 92% apa atunci cand ne hidratam corespunzator si se ingroasa pe masura ce ne hidratam mai putin, ceea ce devine mai dificil pentru inima sa-l pompeze, crescand astfel tensiunea arteriala.

3.Colesterolul crescut si lipsa de apa

Aceasta este, de obicei, o problema care apare mai mult in cazul persoanelor adulte, dar uneori poate fi intalnita si la persoanele mai tinere. In toate situatiile, problema ar trebui prevenita, daca este posibil.

Daca ai colesterolul crescut sau daca stii ca aceasta problema este genetica in familia ta, trebuie sa cunosti faptul ca daca bei mai multa apa te poate ajuta considerabil. Atunci cand este deshidratat, organismul produce mai mult colesterol pentru a reduce pierderea de apa din interiorul celulelor.

4.Problemele renale si lipsa apei

Rinichii sunt responsabili pentru eliminarea substantelor aflate in exces in fluxul sanguin, cum ar fi sarurile minerale, ureea, excesul de apa si multe altele. Rinichii fac acest lucru prin extragerea apei din sangele care circula prin ei, iar acest amestec de apa si de substante este deplasat in jos, catre vezica urinara si apoi afara din organism.

Cu toate acestea, atunci cand lipseste apa atat de pretiosa, va fi mult mai dificil pentru rinichi sa o extraga din fluxul sanguin, ceea ce poate duce in cele din urma la probleme renale. Asa ca, pe scurt, nu paria pe rinichii tai. Bea apa!

5.Constipatia

Aceia dintre voi care au suferit de constipatie pot marturisi ca un stomac dureros si o ora in baie fara niciun rezultat, nu sunt experiente prea placute. Daca doriti sa evitati aceasta situatie neplacuta ar trebui sa stiti ca aceasta problema este determinata de lipsa apei.

Colonul necesita o cantitate substantiala de apa, in scopul de a furniza fluide altor functii ale organismului, care sunt la fel de importante. Din pacate, atunci cand esti deshidratat, nu vor exista destule fluide pentru „deseuri”, pentru a asigura o iesire curata si usoara.

6.Durerile articulare si lipsa de apa

Nimanui nu-i place durerea, mai ales cea care te face sa te simti mai in varsta si mai slab, cum ar fi durerea articulara. Ei bine, daca esti tanar, sau chiar de varsta mijlocie, ar trebui sa stii ca o durere constanta la nivelul articulatiilor se poate datora deshidratarii.

Cartilajul dintre articulatii este facut, in cea mai mare parte, din apa, iar atunci cand nu are suficienta apa este slabit si isi revine mai lent. Deci, data viitoare cand te trezesti cu dureri la genunchi, ar trebui sa te gandesti sa bei doua sau trei pahare de apa.

7.Surplusul de grasime in loc de apa

In ultimul timp te ingrasi si nu iti dai seama de ce? Ti-e foame tot timpul chiar daca mananci sanatos? Ei bine, aceasta este o problema clasica de deshidratare.

Atunci cand celulele corpului sunt deshidratate, apa fiind o sursa majora si importanta de energie pentru acestea, ele vor da semnale corpului sa caute o sursa alternativa de energie. Si, in afara de baut, un alt mod de a furniza energie pentru celule este consumul de alimente. Atunci cand esti deshidratat vei simti foame la inceput, mai degraba decat sete si astfel vei manca si vei lua in greutate.

Iata un sfat in acest sens: incearca sa bei un pahar sau doua de apa, atunci cand simti nevoia sa mananci la miezul noptii. Ai putea descoperi ca nu ti-a fost de fapt foame.

8.Urmele de imbatranire vizibile

Aceasta problema apare in cazul deshidratarii cronice. Atunci cand organismul este lipsit de o cantitate suficienta de lichide pentru perioade mai lungi de timp, organele tale, inclusiv pielea, incep sa se increteasca.

Cateva sfaturi

Toate simptomele nefavorabile descrise mai sus pot fi evitate, sau cel putin reduse, prin hidratare constanta. Iata cateva sfaturi in acest sens:

  • Bea doua pahare de apa inainte de fiecare masa. Acest lucru te va feri de a manca prea mult. Ar trebui, de asemenea, sa bei un pahar de apa dupa ce mananci.
  • Cumpara o sticla de apa si poart-o dupa tine. Asigura-te ca aceasta va fi comfortabila si usor de purtat.
  • Consuma alimente pe baza de apa. De exemplu: castraveti grepfruit si, desigur, pepene.
  • Downloadeaza o aplicatie de urmarire a consumului de apa. Exista multe aplicatii de genul acesta. Doar alege-ti una.

 

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *