21 nov. 2019

Cum sa inaintezi in varsta intr-un mod sanatos?

A doua parte a vietii iti poate aduce cele mai multe recompense din toata viata. Vei putea fi mult mai increzator decat erai la varsta tineretii. Castigi intelepciune si rabdare. Sigur, parul devine mai carunt si tenul capata mai multe linii, dar poti sa imbatranesti atat mintal, cat si corporal extrem de sanatos!

Iata cateva strategii bazate pe dovezi stiintifice care te vor ajuta sa fii sanatos!

Mananca alimente sanatoase

Este mai mult un mod de a manca decat o dieta formala. Axeaza-te pe legume, fructe, cereale integrale, nuci si lactate cu continut scazut de grasimi. Mananca mai putina carne grasa, mai putin unt, zahar, sare si alimente ambalate.

Multe studii au descoperit ca aceasta dieta te poate ajuta sa traiesti mai mult si protejeaza împotriva bolilor de inima, cancerului, bolii Parkinson si Alzheimer.

Fa multa miscare

Plimba-te zilnic cate 30 de minute. Daca ti se pare prea mult, poti sa imparti in mai multe bucati. Exercitiile regulate- mai ales daca le faci in asa fel incat sa si obosesti putin- furnizeaza foarte multe beneficii pentru sanatate. Ajuta celulele creierului sa fie sanatoase. De fapt, unele cercetari sugereaza ca exercitiile de aerobic intarzie sau chiar gestioneaza simptomele Alzheimerului.

Miscarea ajuta si la:

Controlul greutatii

Starea de bine

Mentine oasele si muschii puternici

Te ajuta sa dormi mai bine

Te face mai putin predispus la a dezvolta boli de inima, diabet si la cresterea colesterolului.

Ramai conectat

Singuratatea este destul de daunatoare sanatatii tale. Daca te simti singur- chiar daca stai sau nu cu cineva- cresc sansele de a dezvolta depresie sau dementa.

Persoanele în varsta care se simt parasite si izolate au mai multe probleme cu sarcinile de zi cu zi, precum spalatul si urcatul scarilor. De asemenea, mor mai devreme decat o fac oamenii mai putin singuratici. Cercetatorii au descoperit ca persoanele singure au un nivel mai ridicat de hormoni de stres care provoaca inflamatii legate de artrita si diabet.

Asadar, inconjurati-va de prieteni, de familie. Faceti voluntariat, conectati-va cu cei din jur! Veti avea numai de castigat.

Adauga fibre

Este extrem de simplu sa mananci sanatos la fiecare masa. Arunca painea alba si inlocuieste-o cu cea din grau. Adauga bucati de mar in salata. Fibrele te ajuta sa mentii o stare de sanatate buna si pentru timp indelungat. Fibrele ajuta la reducerea colesterolului si iti scad sansele de a avea probleme cardiace, diabet sau cancer de colon.

Nu mai fuma!

Tutunul dauneaza grav sanatatii. Poate sa iti raneasca aproape fiecare organ al corpului. Tigarile, guma de mestecat cu tutun si alte produse care contin nicotina pot sa cauzeze probleme cu inima, cancer, probleme cu plamanii si multe alte probleme medicale. Nu e niciodata prea tarziu sa te lasi de tutun! Corpul tau incepe sa se vindece dupa chiar 20 de minute de la ultima ta tigara. Sansele de a face atac de cord scad imediat! Intr-un an, riscurile de a face tulburari cardiace scad la jumatate. De asemenea, vei trai mai mult. Vorbeste cu un specialist pentru a primi ajutor daca simti ca nu poti sa gestionezi singur dependenta de tutun!

Incearca Tai Chi

Acest exercitiu gentil chinezesc combina miscari usoare cu respirati...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *