10 aug. 2016

Focus Mental

Intr-o lume mereu conectata, mereu la curent cu toate noutatile, cel mai negru scenariu e sa nu ne putem concentra; sa nu putem accesa informatia necesara intr-o milisecunda. Dar pana si cei mai destepti oameni au momente in care nu se pot concentra, fiindu-le atentia distrasa. Mai mult, desi nu este o noutate, oamenii foarte creativi, de asemenea, sunt foarte usor distrasi.

Unul dintre cele mai faimoase exemple, este scriitorul francez Marcel Proust, care a captusit dormitorul in care scria, cu pluta, si folosea dopuri de urechi pentru a se putea concentra.

Deci, daca ti se pare foarte greu sa te concentrezi, inseamna ca esti intr-o companie buna, nu te ingrijora.

Stiinta este de partea ta, si vine cu niste pasi pe care sa-i urmezi pentru a te putea focusa mental:

1. Alege doar un lucru pe care sa-l faci!

Atentia noastra constienta nu este capabila sa se concentreze pe mai multe lucruri odata.

Primul si cel mai important pas este: sa alegi doar un lucru pe care sa-l rezolvi.

E usor de zis, dar greu de urmat, deoarece, de cele mai multe ori, este vorba de o sarcina mai dificila, care presupune realizarea unor sarcini mai mici.

Cand un task este dificil sau te pune in incurcatura, este momentul propice pentru atentie sa se concentreze pe altceva.

Daca vei continua sa oscilezi de la un task rezolvat pe jumatate, la altul, nu vei finaliza nimic, niciodata.

Alege unul singur, sau un sub-task si concentreaza-te pe el pana il rezolvi, sau pana ajungi la concluzia ca nu poate fi terminat in momentul de fata.

2. Alege momentul zilei in care esti cel mai eficient!

Oamenii ating potentialul maxim in anumite perioade ale zilei.

Pentru multi oameni, cea mai buna perioada este dimineata, pentru altii dupa-amiaza sau chiar seara.

Oricand te simti cel mai concentrat – sau cel mai putin distras – foloseste acel timp pentru task-uri care necesita focus.

3. Fa exercitii scurte de respiratie!

Inainte sa incepi munca, fa cateva exercitii scurte de respiratie.

Studiile arata ca aceste exercitii sunt suficiente pentru a refocusa mintile oamenilor care sunt distrasi foarte usor.

Cei care sunt specialisti la multitasking beneficiaza cel mai mult de pe urma acestor exercitii, doar numarand respiratiile.

Tot ce trebuie sa faci este sa te concentrezi pe grupuri de noua respiratii: inspiri de noua ori, expiri de noua ori.

Nu-ti va lua decat cateva minute si vei simti diferenta.

4. Mindfulness

Toata lumea devine mai usor de distras in momentul in care incearca sa se concentreze.

Este normal si e chiar mai bine sa constientizezi ca este inevitabil.

Cand lucrezi si mintea iti zboara in alta parte, incearca sa iti aduni gandurile inapoi la ceea ce faceai.

Nu te mustra si nu te lasa dezamagit atunci cand concentrarea dispare.

Doar constientizeaza faptul ca ti-ai ravasit gandurile, si incearca sa revii la ceea ce ar trebui sa faci.

5. Fa o scurta diversiune!

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *