16 mart. 2020

5 abilitati esentiale pentru a gestiona eficient un conflict la locul de munca

Mereu mi-a placut sa fiu pregatita si sa invat cat de mult pot despre mediul inconjurator si despre oamenii din jurul meu, mai ales cand vine vorba de locul de munca.

Uneori, inevitabil, se pot isca anumite situatii care nu par a avea iesire sau care pot genera niste conflicte zdruncinatoare si pot influenta destul de profund calitatea mediului de lucru.

Ia-ti un moment si gandeste-te la supereroul tau favorit sau la personajul tau spion favorit. Ce abilitati are, care te-ar putea ajuta sa castigi o perspectiva diferita asupra gestionarii conflictelor la locul de munca?

Eu iti voi arata 5 abilitati care te pot ajuta la locul de munca si iti pot arata modalitati de a gestiona eficient un conflict.

Constientizarea

Constientizarea este definita prin prisma intelegerii unei situatii din momentul prezent, bazandu-te pe informatiile pe care le ai din experienta anterioara.

Atunci cand te confrunti cu un conflict la locul de munca, pune-ti urmatoarele intrebari, pentru a intelege si a constientiza situatia:

Care este rolul tau in conflict?

Cat de mult constientizezi situatia in care te afli?

Cum reactionezi la comportamentele celorlalti?

Cum poti sa abordezi situatia cu mintea deschisa si sa ramai nedistorsionat

Cat de mult cunosti perspectivele celor din jurul tau?

Pentru a reusi sa gestionezi cum trebuie o situatie conflictuala si pentru a reusi sa o constientizezi nedistorsionat, este nevoie sa fii constient mai intai de tine. Constientizarea de sine iti poate aduce insight-uri valoroase despre punctele tale forte, despre ariile tale de dezvoltare sau despre cum te percep ceilalti. Constientizarea de sine poate sa iti limiteze sau sa iti sporeasca impactul pe care il ai asupra conflictului.

Totodata, este important sa fim constienti si de locul de munca si mediul care ne inconjoara. Iata cateva intrebari pe care le poti pune pentru a constientiza mai bine mediul de lucru in care te afli:

Ce ne dorim sa obtinem?

In ce este compania interesata?

Care sunt constrangerile pe care compania le are?

Creeaza relatii

Cunoaste-ti aliatii. Cand te confrunti cu un conflict la locul de munca, vorbeste cu oamenii in care ai incredere. Iti poti crea un grup de incredere pentru a primi sfaturi sau poti sa iei legatura cu mentorii, atunci cand treci prin situatii dificile. Uneori, e foarte important sa ai pe cineva obiectiv alaturi de tine, pentru a reusi sa ai o alta perspectiva asupra situatiei.

Continua sa creezi relatii de calitate, relatii care te vor ajuta sa depasesti momentele dificile si iti vor imbunatati capacitatea de a gestiona conflictele.

Totodata, poate admiri pe cineva care reuseste sa gestioneze conflictele intr-un mod unic. Ce abilitati are acea persoana? Care este abordarea ei? Poate o intalnire la cafea cu acea persoana te va ajuta sa inveti mai multe lucruri despre abordarea ei si astfel, v...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *