24 nov. 2017

Priveste-ti partenerul de viata cu ochelari de culoare roz

Cand ati inceput sa va intalniti cu partenerul, probabil ca aveati de spus numai lucruri bune despre el, privindu-l cu ochelari de culoare roz. I-ati observat fiecare gest si fiecare compliment dragut.

In cativa ani insa, amandoi ati strans niste lovituri emotionale de-a lungul drumului vostru impreuna, ceea ce a facut dificil sa va concentrati asupra lucrurilor bune. Este usor sa alunecati intr-o rutina in care sa va imaginati ca partenerului de viata nu-i pasa, chiar daca inca o mai face. Aceasta perspectiva negativa raneste o relatie.

Dr. Gottman defineste perspectiva negativa ca un sentiment preponderent de consideratie negativa, in care chiar si actiunile neutre sau pozitive ale partenerului de viata sunt modificate in minte pentru a fi percepute drept negative.

Acest lucru se manifesta adesea in sentimente de singuratate, lipsa de putere si, eventual, in distantarea partenerilor unul fata de altul. Cand sentimentele voastre sunt predominant negative, orice actiune, oferta de atentie, gluma sau greseala poate fi interpretata prin aceasta noua lentila negativa – indiferent daca merita sau nu sa fie vazuta in acest fel.

Niciodata nu e prea tarziu sa va revigorati relatia cu partenerul de viata

Daca va aflati in mod constant in situatia de a contesta intentiile partenerului de viata, fara a le oferi beneficiul indoielii, s-ar putea sa va confruntati cu rezultatul saptamanilor sau lunilor de a fi intr-o perspectiva negativa.

Cu toate acestea, nu este niciodata prea tarziu sa va revigorati relatia cu sentimente pozitive unul pentru celalalt. Acest lucru necesita un efort deliberat de a va gandi la partenerul de viata intr-o lumina mai favorabila. Cuplurile de succes creeaza o cultura de bunavointa in relatia lor si se straduiesc in mod intentionat sa se vada reciproc prin ochelari de culoare roz.

Iata cateva idei despre cum sa incepeti sa ganditi lucruri bune despre partenerul dumneavoastra:

1.”Imi place cand…”

Incercati sa incepeti propozitiile (chiar si plangerile) cu “Imi place cand…” De exemplu, in loc de “De ce nu am mai avut recent o intalnire?” puteti sa spuneti: “Imi place cand iesim undeva impreuna. Iti amintesti cand ne-am dus la restaurantul acela in acea seara? M-am distrat foarte tare. Sa facem asta din nou!”

2.Notati-va undeva aprecierile fata de partener

Incercati sa faceti o lista a tuturor lucrurilor mici pe care observati ca partenerul de viata le face sau le spune. Surprindeti-va partenerul facand ceva corect. Incepeti dimineata si continuati pana seara, ca si cum i-ati urmari obiceiurile bune. De exemplu: “a facut cafeaua, mi-a adus cerealele, m-a sunat dupa-amiaza, a platit factura pentru ca eu am uitat”.

O constientizare a acestor mici momente construieste un obicei de a va vedea partenerul intr-un mod pozitiv, cu ochelari de culoare roz. Cand este timpul sa va exprimati aprecierea, va fi mai usor sa va reamintiti un moment din toate acestea. Desigur, ele pot fi si momente negative, dar incercati sa va determinati mintea astfel incat sa vi le amintiti pe cele bune.

3.Dezvoltati-va partenerul

Gasiti momente pentru a-i spune partenerului de viata despre cat de uimitor, curajos si sexy este un anumit comportament.

Aici sunt cateva exemple. Ati colectat haine vechi pentru donatii? “Dragul meu, esti atat de grijuliu si de generos – nu doar pentru aceasta familie!” sau “Iti multumesc pentru ca ai fost impreuna cu mine miercuri la cumparaturi, chiar daca a fost plictisitor pentru tine. Ma bucur ca ai venit”.

Atitudinea este responsabilitatea fiecaruia dintre voi. Aveti ocazia sa schimbati povestea pe care doriti sa o spuneti despre relatia voastra. Aceasta naratiune este importanta deoarece influenteaza intensitatea discutiilor si, in cele din urma, succesul pe termen lung in calitate de cuplu.

Pentru a construi o cultura a sentimentelor bune in casatoria si in relatia voastra, este nevoie sa incepeti sa va asumati responsabilitatea pentru propria voastra mentalitate. Acolo unde merge mintea, tot acolo vor merge si cuvintele si actiunile voastre.


Dr. Nadia Gorduza este singurul Certified Gottman Couple Therapist & Trainer din Romania, reprezentant exclusiv al Institututui Gottman in Romania.

Date de contact pentru Centrul ID THERAPY Bespoke Treatment Center
Telefon: +4 0751 202 272
Email: office[at]idtherapy.ro
Adresa: Strada Naum Ramniceanu, nr. 23, ap. 1, Sector 1, Bucuresti, Romania

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *