„Selfie”-ul este uneori legat de stima de sine scazuta si satisfactia scazuta de viata, insa depinde de personalitatea fiecaruia.
Noile cercetari arata ca intr-adevar „selfie”-ul postat pe social media este legat de stima de sine si satisfactia de viata scazute.
Studiul s-a axat asupra oamenilor care „pandesc” pe social media, mai degraba decat sa fie activi. A pandi inseamna doar „a observa” fara sa iei parte efectiv. Cercetatorii au descoperit ca postarea pe social media nu a fost legata de stima de sine sau de satisfactia fata de viata.
Cu toate acestea, cu cat oamenii se uita mai mult la „selfie”-uri – indiferent daca sunt ale lor sau ale altor persoane – cu atat este mai mica stima fata de sine si satisfactia in viata.
Principalul autor al studiului Rouxu Wang a declarat: ”Oamenii de obicei posteaza „selfie”-uri atunci cand sunt fericiti sau se distreaza. Acest lucru usureaza altcuiva privitul la aceste poze si acea persoana crede atunci ca viata lui/ei nu este la fel de frumoasa ca a lor.”
Pentru unii oameni privitul „selfie”-urilor este bun
Totusi, privitul „selfie”-urilor nu a avut implicatii negative pentru toata lumea. Cei care si-au dorit foarte mult sa fie populari au avut o mai mare satisfactie in ceea ce priveste propria persoana si viata in general, in cazul in care s-au uitat la mai multe „selfie”-uri. Acest lucru s-a intamplat probabil pentru ca si-au satisfacut dorinta lor interioara, aceea de a fi populari.
Autorul studiului a continuat: ”Nu realizam prea des faptul ca ceea ce postam noi ii afecteaza pe oamenii din jurul nostru. Cred ca acest studiu ii ajuta pe oameni sa inteleaga consecintele posibile ale obiceiului de a posta. Acest lucru ii ajuta si pe psihoterapeuti care lucreaza cu studentii care se simt singuri, nepopulari sau nesatisfacuti de vietile lor.”
Beneficiile unui „selfie” zambitor. Noile cercetari au aratat ca realizarea „selfie”-urilor si distribuirea lor catre prieteni ii face pe oameni mai fericiti.
In timp ce privitul la „selfie”-uri este legat de rezultate mai sarace, realizarea acestora ar putea sa nu fie asa de rea. Un studiu a constatat ca realizarea „selfie”-urilor zambitoare este legata de sentimente mai increzatoare si confortabile.
Participantii la acest studiu au realizat „selfie”-uri zambitoare in fiecare zi, timp de cateva saptamani. „Selfie”-urile nu au fost singurele tipuri de imagini care au ridicat moralul oamenilor. Cercetatorii au descoperit ca, distribuirea imaginilor care l-au facut fericit pe cel care le-a realizat, a functionat.
Studiul a fost publicat in jurnalul Telematics and Informatics (Wang et al.,2016)
Articole asemanatoare:
Singurul medic psihoterapeut din Romania specializat in Terapia de Cuplu prin metoda Gottman si in Terapie prin Realitate Virtuala pentru Fobii si Adictii, Management Anxietate. Reprezentant al Institutul Gottman din Seattle, SUA, cat si al Insitutului Virtually Better INC, Atlanta, USA.