Mereu mi-a placut sa fiu pregatita si sa invat cat de mult pot despre mediul inconjurator si despre oamenii din jurul meu, mai ales cand vine vorba de locul de munca.
Uneori, inevitabil, se pot isca anumite situatii care nu par a avea iesire sau care pot genera niste conflicte zdruncinatoare si pot influenta destul de profund calitatea mediului de lucru.
Ia-ti un moment si gandeste-te la supereroul tau favorit sau la personajul tau spion favorit. Ce abilitati are, care te-ar putea ajuta sa castigi o perspectiva diferita asupra gestionarii conflictelor la locul de munca?
Eu iti voi arata 5 abilitati care te pot ajuta la locul de munca si iti pot arata modalitati de a gestiona eficient un conflict.
Constientizarea
Constientizarea este definita prin prisma intelegerii unei situatii din momentul prezent, bazandu-te pe informatiile pe care le ai din experienta anterioara.
Atunci cand te confrunti cu un conflict la locul de munca, pune-ti urmatoarele intrebari, pentru a intelege si a constientiza situatia:
Care este rolul tau in conflict?
Cat de mult constientizezi situatia in care te afli?
Cum reactionezi la comportamentele celorlalti?
Cum poti sa abordezi situatia cu mintea deschisa si sa ramai nedistorsionat
Cat de mult cunosti perspectivele celor din jurul tau?
Pentru a reusi sa gestionezi cum trebuie o situatie conflictuala si pentru a reusi sa o constientizezi nedistorsionat, este nevoie sa fii constient mai intai de tine. Constientizarea de sine iti poate aduce insight-uri valoroase despre punctele tale forte, despre ariile tale de dezvoltare sau despre cum te percep ceilalti. Constientizarea de sine poate sa iti limiteze sau sa iti sporeasca impactul pe care il ai asupra conflictului.
Totodata, este important sa fim constienti si de locul de munca si mediul care ne inconjoara. Iata cateva intrebari pe care le poti pune pentru a constientiza mai bine mediul de lucru in care te afli:
Ce ne dorim sa obtinem?
In ce este compania interesata?
Care sunt constrangerile pe care compania le are?
Creeaza relatii
Cunoaste-ti aliatii. Cand te confrunti cu un conflict la locul de munca, vorbeste cu oamenii in care ai incredere. Iti poti crea un grup de incredere pentru a primi sfaturi sau poti sa iei legatura cu mentorii, atunci cand treci prin situatii dificile. Uneori, e foarte important sa ai pe cineva obiectiv alaturi de tine, pentru a reusi sa ai o alta perspectiva asupra situatiei.
Continua sa creezi relatii de calitate, relatii care te vor ajuta sa depasesti momentele dificile si iti vor imbunatati capacitatea de a gestiona conflictele.
Totodata, poate admiri pe cineva care reuseste sa gestioneze conflictele intr-un mod unic. Ce abilitati are acea persoana? Care este abordarea ei? Poate o intalnire la cafea cu acea persoana te va ajuta sa inveti mai multe lucruri despre abordarea ei si astfel, vei reusi si tu sa dezvolti abilitati de gestionare a conflictului.
Gestioneaza schimbarile
Abilitatea de a te adapta la schimbarile constante de la locul de munca este esentiala. Daca reusesti sa te adaptezi schimbarilor comportamentale ale oamenilor din jurul tau, dar si la schimbarile din mediul tau te poate ajuta sa comunici mai eficient cu cei din jurul tau, in timpuri incerte si sa fii mai fericit la locul de munca.
Profesionalismul
A fi profesional in mediul de business este cheia in gestionarea conflictelor. Iar profesionalismul include multe abilitati interpersonale, precum ascultarea activa, comunicarea asertiva sau comunicarea nonverbala.
Iata cateva abilitati pe care ar trebui sa le ai in minte:
Fii punctual
Fii organizat
Fii relaxat
Tinuta corespunzatoare
Fii flexibil
Admite-ti greselile si invata din ele
Comunica adecvat, atat verbal, cat si nonverbal
Abilitati specifice
Pentru ca suntem fiinte unice, fiecare din noi are cateva abilitati specifice, individuale, pe care le putem folosi atunci cand vine vorba de un conflict la locul de munca. Cunoaste-ti punctele tari, incearca sa iti dai seama care este modalitatea prin care poti fi natural si gandeste-te ce iti da tie energia de care ai avea nevoie. Poate iti este natural sa asculti in profunzime sau sa comunici clar nevoile pe care le ai sau poate esti un bun negociator. Pune-ti in practica si profita de aceste abilitati unice pe care le ai.
Ai putea incepe prin a-ti inventaria aceste abilitati, ca sa le cunosti mai bine. Ce abilitate din cele pe care le detii te-ar putea salva intr-o situatie conflictuala? Cum ai putea sa folosesti aceasta abilitate pentru a rezolva un conflict?
Asadar, care este filmul sau show-ul TV favorit? Care sunt personajele cu care te identifici? De ce? Ce abilitati au ele pe care le poti utiliza si tu in ceea ce priveste rezolvarea unui conflict?
Tine minte, chiar daca te inspiri de la un personaj fictiv sau de la o persoana din viata reala, exista cinci abilitati esentiale pe care le poti utiliza in gestionarea conflictului:
- Fii constient si pregatit
- Construieste relatii
- Gestioneaza schimbarea
- Profesionalismul
- Abilitatile specifice
Abordeaza conflictul cu curiozitate, pune intrebari si intelege situatia. Acest lucru te va ajuta sa reduci stresul si sa scapi de anxietate. Fii deschis si discuta, fara a judeca, pentru a putea gasi o solutie eficienta prin care poti sa gestionezi conflictul.
Succes!
Date de contact pentru centrul ID THERAPY Bespoke Treatment Center
Telefon: +4 0751 202 272; Email: office[at]idtherapy.ro
Adresa: Strada Naum Ramniceanu, nr. 23, ap. 1, Sector 1, Bucuresti, Romania
Articole asemanatoare:
Singurul medic psihoterapeut din Romania specializat in Terapia de Cuplu prin metoda Gottman si in Terapie prin Realitate Virtuala pentru Fobii si Adictii, Management Anxietate. Reprezentant al Institutul Gottman din Seattle, SUA, cat si al Insitutului Virtually Better INC, Atlanta, USA.