Este perioada in care cadourile, daruitul si bucuria sunt pe primul loc. Ne gasim in alerta dupa cel mai bun, interesant, adaptat cadou, iar in spatele acestui proces sta, de fapt, motivatia noastra, oprotunitatea de a ne exprima personalitatea si vointa de a-i face pe cei din jur sa se simta apreciati.
Schimbul de cadouri poate dezvalui modul in care va ganditi la ceilalti, care sunt valorile dumneavoastra, ce pretuiti si iubiti, dar si modalitatea prin care construiti si intretineti relatiile din viata dumneavoastra. Studiile arata ca oferitul de cadouri este pentru a celebra principalele evenimente din viata, pentru a incuraja schimbul economic si pentru a introduce copiii in modele de comportament adecvate.
In urma cercetarilor, s-a ajuns si la o definire, astfel, oferitul de cadouri este o experienta sociala, culturala si economica: un schimb material si social de comunicare, inerent in toate societatile umane care are rolul de a mentine relatiile sociale si de a exprima sentimente.
Se pare ca din punct de vedere evolutionist, oferirea de cadouri a evoluat de la beneficiile adaptative ale impartirii alimentelor (adica, un exemplu de altruism reciproc) si, ulterior s-ar fi extins la domeniul selectiei partenerilor sub forma unei strategii a barbatilor de a-si curta partenera.
In ceea ce priveste diferentele de gen in oferitul de cadouri, studiile arata ca barbatii sunt mai inclinati catre daruri practice si tind sa fie mai atenti la pretul cadourilor, in timp ce femeile tind sa fie mai preocupate de acordarea si primirea de cadouri cu semnificatie emotionala.