Avand in vedere ca tendinta de lucru de acasa va continua, este mai important ca niciodata sa ramaneti productiv si sa va gestionati in mod eficient starea de bine. Pentru a va ajuta sa realizati acest lucru, am pregatit 15 sfaturi de top pentru a va simti bine si a excela la locul de munca, in timp ce lucrati de acasa.
Mediul dvs. de lucru la domiciliu
Creati un spatiu de lucru eficient
Slectarea unui spatiu special pentru lucru va va creste productivitatea. Daca este posibil, alegeti o camera separata, cu o sursa buna de lumina naturala, care poate deveni biroul dvs. dedicat acasa. Utilizarea diferitelor spatii din casa ta, ca aceasta, poate ajuta la crearea unei distinctii fizice intre munca si relaxare, facand mult mai clare limitele dintre viata de acasa si viata de munca. Daca aceasta optiune nu este disponibila pentru dvs., optati pentru un spatiu in casa dvs. cel mai indepartat de zgomotul si distragerea atentiei.
Puneti biroul in pozitie corecta si mentineti o postura buna
Pentru angajatii care petrec cateva ore in fiecare zi la birourile lor, este obligatoriu sa analizam factorii ergonomici legati de configurarea biroului. Efectuarea unor mici imbunatatiri la statiile de lucru poate avea o multime de beneficii, de la reducerea probabilitatii de dureri de spate si dureri de cap tensionate, pana la cresterea nivelului de energie si cresterea increderii.
Incercati sa limitati distractiile acasa
Desi exista multe avantaje in a lucra de acasa, acesta poate introduce o serie de distrageri noi cu care sa te confrunti. Ar putea deveni tentant sa incepeti treburile casnice in timpul programului de lucru sau sa porniti televizorul in timp ce sunteti acasa. Pentru a depasi aceste potentiale distrageri, incercati sa alocati un anumit timp pentru finalizarea treburilor casnice si asigurati-va ca spatiul dvs. de lucru este curat si ordonat, inainte de ziua de lucru. In loc sa porniti televizorul, incercati sa ascultati muzica. Cercetarile din cadrul Facultatii de Medicina Harvard explica modul in care ascultarea anumitor tipuri de muzica in diferite momente va poate stimula starea de spirit, reduce nivelul de stres si imbunatateste performanta cognitiva. Nu numai ca vei depasi o distragere a atentiei, dar veit descoperi o solutie care creste productivitatea in schimb!
Nu te lasa consumat de social media
Pe masura ce se cheltuieste mai mult timp pe dispozitive, una dintre cele mai populare surse de distragere a atentiei provine dintr-o crestere a utilizarii retelelor sociale, care poate deveni dependenta fara limitele obisnuite care limiteaza accesul intr-un mediu de birou. Daca pierdeti prea mult timp in fata retelelor sociale, echipa noastra va recomanda sa va deconectati de la conturi in timpul programului de lucru sau sa dezactivati notificarile, in special pe dispozitivele mobile. In plus, eliminarea legaturilor de pe retelele de socializare din browserul de pe desktop poate ajuta la reducerea tentatiei si va poate incuraja sa luati o decizie mai constienta cu privire la momentul in care doriti sa rasfoiti si sa publicati actualizari acolo.
Stabileste limite sanatoase cu gospodaria ta
Este usor ca membrii familiei, prietenii si colegii de apartament sa uite ca, in timp ce sunteti acasa, lucrati si voi. Pentru a mentine relatii sanatoase si a minimiza intreruperile, purtati o conversatie cu gospodaria dvs. in avans, astfel incat acestea sa fie constiente de programul dvs. de lucru si sa aprecieze tipul de mediu care va va sprijini aranjamentul. Daca nu este posibil sa va urmati tiparul obisnuit, in functie de circumstantele individuale, modificarea programului de lucru si a responsabilitatilor dvs. ar putea fi o optiune. Discutati acest lucru cu managerul dvs. de linie in prima instanta si comunicati orice modificare colegilor dvs. si retelei profesionale, acolo unde este necesar. Daca orele dvs. se schimba, va recomandam, de asemenea, sa va actualizati jurnalul pentru a gestiona asteptarile si pentru a va ajuta sa mentineti limitele dintre viata profesionala si viata de acasa.
Introduceti o rutina de lucru la domiciliu
Incepeti ziua corect pregatindu-va pentru munca
In timp ce nu exista nicio presiune pentru a va „pregati” atunci cand lucrati de acasa (cu exceptia cazului in care aveti apeluri video programate), este o idee buna sa va schimbati pijamalele si sa mentineti nivelurile obisnuite de ingrijire si igiena. In acelasi mod in care punerea deoparte a unui spatiu pentru munca ajuta la stabilirea limitelor, pregatirea dimineata va va ajuta sa adoptati o mentalitate profesionala, in timp ce semnalizati ca ziua dvs. de lucru trebuie sa inceapa.
Creati un program care vi se potriveste
A avea un program clar stabilit ne poate ajuta sa ne dam seama care este volumul de munca, sa finalizam sarcinile alocate la timp si sa ne dam seama cand putem sa ne incarcam cu mai multa munca. V-ati gandit vreodata cum sa va optimizati un program?
Informata de gene, varsta si mediu, fiecare persoana are propriul sau ritm biologic (cronotip), care determina cand se simte cel mai treaz, gata sa se ridice dimineata din pat si cand sa adoarma noaptea. Identificati care este cronotipul si combinati acest lucru cu flexibilitatea de lucru de la domiciliu, pentru a crea un program eficient, adaptat nevoilor ceasului intern.
Elaborati o rutina scurta pentru a incheia ziua de lucru
Fara calatoria spre casa care ar marca sfarsitul unei zile de lucru, poate deveni mai dificil sa ne oprim dupa ce terminam treaba programata pe ziua respectiva si sa ne ocupam de rutina personala de ingrijire si de crestere a bunastarii psihologice. Pentru a combate aceasta amenintare, va recomandam sa introduceti o rutina scurta la sfarsitul zilei de lucru, pentru a inlocui punctul final obisnuit pe care il ofera calatoria spre casa. Pe masura ce se apropie sfarsitul zilei, examinati si actualizati lista de sarcini, verificati programul de maine si incercati sa finalizati cu o nota pozitiva, astfel incat sa va simtiti mai relaxati si pregatiti pentru ziua urmatoare. Inainte de a va opri, spuneti-va la revedere de la colegii dumneavoastra, astfel incat acestia sa stie ca plecati si sa va ordonati spatiul de lucru, asigurandu-va ca toate echipamentele sunt impachetate. Aceasta ultima sugestie este deosebit de importanta daca nu aveti o camera dedicata in care sa lucrati, deoarece va ajuta casa sa redevina o casa.
Cat de regulat ar trebui sa fac o pauza si cat ar trebui sa dureze?
O metoda de gestionare a timpului stabilita de mult timp, care imbunatateste concentrarea si productivitatea, este Tehnica Pomodoro. Aceasta metoda pledeaza pentru a va sparge ziua in intervale de 25 de minute, care sunt urmate de pauze de cinci minute, cunoscute colectiv sub numele de Pomodoros. Dupa ce ati terminat patru Pomodoros, faceti o pauza mai lunga de 15-30 de minute si repetati acest proces pe tot parcursul zilei.
Cum pot folosi pauzele mele pentru a spori productivitatea si bunastarea?
Cand incepeti o pauza, una dintre cele mai benefice actiuni pe care le puteti face este pur si simplu sa va indepartati de birou. A ramane in acelasi spatiu de lucru toata ziua poate deveni plictisitor. A pleca de la birou in pauza va permite sa faceti un fel de bilant si sa va intoarceti cu o perspectiva noua.
Comunicare si conectivitate cu colegii
Instrumente care va pot ajuta sa ramaneti conectat cu colegii
Cand lucrati intr-un mediu obisnuit de birou, a vorbi cu colegii este o parte incontestabila a zilei de lucru, de la conversatii informale in timpul pauzelor, pana la discutarea proiectelor, stirilor si tendintelor actuale. Munca de acasa are potentialul de a elimina conversatii informale ca acestea, care pot face angajatii sa se simta deconectati si izolati. Pentru a imbunatati conectivitatea la domiciliu, va recomandam sa instalati un instrument de mesagerie instant, cum ar fi Skype, astfel incat este usor sa purtati conversatii informale cu echipa dvs. Intre timp, gazduirea de apeluri video regulate pe o platforma precum MS Teams sau Zoom poate ajuta colegii sa mentina relatiile de lucru foarte bune.
Date de contact pentru centrul ID THERAPY Bespoke Treatment Center
Telefon: +4 0751 202 272; Email: office[at]idtherapy.ro
Adresa: Strada Naum Ramniceanu, nr. 23, ap. 1, Sector 1, Bucuresti, Romania