10 oct. 2018

Tehnici de relaxare pentru diminuarea anxietatii

Majoritatea oamenilor se confrunta cu anxietate la un moment dat in viata lor. Aceste tehnici de relaxare va pot ajuta sa va linistiti si sa gasiti usurare.

Anxietatea este o reactie umana tipica la stres. Dar prea multa anxietate poate sa va impiedice sa aveti o viata sanatoasa si fericita. Daca simtiti ca anxietatea va copleseste, incercati una sau mai multe din urmatoarele tehnici de relaxare, oricand si oriunde, pentru a gasi usurare. Scopul este de a efectua acele exercitii care va pot ajuta sa va relaxati repede.

1.Relaxati-va prin respiratie

Cand va simtiti anxiosi, puteti observa ca ritmul cardiac si respiratia devin putin mai rapide. De asemenea, puteti incepe sa transpirati si sa va simtiti ametiti sau intepeniti. Cand sunteti agitati, tinerea respiratiei sub control va poate relaxa atat corpul cat si mintea.

Pentru a va controla respiratia atunci cand sunteti anxiosi, urmati acesti pasi:

  • Stati intr-un loc linistit in care va simtiti bine. Puneti una din maini pe piept si cealalta pe stomac. Stomacul ar trebui sa se miste mai mult decat pieptul atunci cand respirati profund
  • Inspirati lent si regulat pe nas. Urmariti-va si simtiti-va mainile in timp ce inspirati. Mana de pe piept trebuie sa ramana nemiscata, in timp ce mana de pe stomac se va misca usor
  • Expirati incet pe gura
  • Repetati acest proces de cel putin 10 ori sau pana cand incepeti sa va simtiti mai bine

2.Relaxati-va prin vizualizare

Ati auzit vreodata expresia "gasirea locului tau fericit"? Imaginati-va un loc care va face sa va simtiti relaxati si care va poate calma creierul si corpul.

Cand incepeti sa va simtiti agitati, stati intr-un loc linistit si confortabil. Ganditi-va la locul ideal pentru relaxare. Desi poate fi orice loc in lume, real sau imaginar, ar trebui sa fie o imagine pe care o gasiti foarte relaxanta, fericita, pasnica si sigura. Asigurati-va ca este suficient de usor sa va ganditi la ea, astfel incat sa va puteti intoarce acolo cu gandul atunci cand va simtiti anxiosi.

Ganditi-va la toate detaliile, oricat de mici ar fi, pe care le-ati gasi daca ati fi acolo. Ganditi-va la cum ar mirosi, simti si ce sunete s-ar auzi. Imaginati-va in acel loc, bucurandu-va de starea de bine.

Odata ce aveti o imagine clara a "locului fericit", inchideti ochii, inspirati lent si regulat pe nas si expirati pe gura. Fiti constienti de respiratie si continuati sa va concentrati asupra locului pe care vi l-ati imaginat pana cand simtiti ca anxietatea dispare. Vizitati acest loc in minte ori de cate ori va simtiti agitati.

tehnici de relaxare in anxietate

3.Relaxati-va muschii

Cand va simtiti anxiosi, puteti observa incordarea sau tensiunea din muschi. Acest stres muscular poate face ca anxietatea sa fie mai dificil de gestionat in momentul in care o experimentati. Prin ameliorarea stresului din muschi, va puteti reduce de obicei nivelul de anxietate.

Pentru a va usura rapid tensiunea musculara in momentele de anxietate:

  • Stati intr-un loc linistit si confortabil. Inchideti ochii si concentrati-va asupra respiratiei. Inspirati incet pe nas si expirati pe gura
  • Folositi-va mana si srangeti pumnul
  • Tineti pumnul strans pentru cateva secunde. Observati toata tensiunea pe care o simtiti in mana
  • Deschideti incet degetele si vedeti cum va simtiti. S-ar putea sa aveti senzatia ca tensiunea se indeparteaza de mana. In cele din urma, mana se va simti mai usoara si mai relaxata
  • Continuati sa incordati si apoi sa eliberati diferite grupuri musculare din corp: maini, picioare, umeri. Evitati incordarea muschilor in zonele corpului in care sunteti raniti sau simtiti durere, deoarece acest lucru va...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *