28 sept. 2018

11 strategii pentru a opri un atac de panica

Un atac de panica se declanseaza brusc, se simte o frica de intensitate foarte mare, panica sau anxietate. El este coplesitor si are simptome fizice si emotionale. Multi oameni care sufera de atac de panica ar putea avea dificultati de respiratie, transpiratie profunda, tremuraturi si isi pot simti inima cum le sare din piept.

Unii oameni pot simti, de asemenea, dureri in piept si un sentiment de detasare de realitate sau de ei insisi, astfel incat cred ca au un atac de cord. Altii au raportat sentimentul ca au un accident vascular cerebral.

Nadia Gorduza – medic, psihoterapeut si business coach

Un atac de panica poate fi infricosator si va poate lovi rapid. Iata 11 strategii pe care le puteti utiliza pentru a incerca sa opriti un atac de panica atunci cand aveti unul sau cand simtiti ca veti avea unul:

1.Folositi respiratia profunda

In timp ce hiperventilatia este un simptom al atacului de panica care poate creste frica, respiratia profunda poate reduce simptomele de panica in timpul unui atac. Daca sunteti capabili sa va controlati respiratia, este mai putin probabil sa experimentati hiperventilatia care poate face ca si alte simptome – pe langa atacul de panica in sine – sa se inrautateasca.

Concentrati-va pe respiratia profunda inspirand si expirand pe gura, simtind ca aerul umple incet pieptul si burta si apoi lasandu-l sa iasa incet afara. Inspirati in timp ce numarati pana la patru, tineti o secunda, apoi expirati in timp ce numarati tot pana la patru.

2.Recunoasteti ca aveti un atac de panica

Daca recunoasteti ca aveti un atac de panica in loc de un atac de cord, va puteti aminti ca acest lucru este temporar, va trece si ca sunteti in regula. Indepartati-va de teama ca puteti muri sau ca se contureaza o catastrofa iminenta, ambele fiind semnele unui atac de panica. Acest lucru va poate permite sa va concentrati asupra altor tehnici pentru a reduce simptomele.

3.Inchideti ochii

Atacul de panica provine de la anumiti factori declansatori care va coplesesc. Daca sunteti intr-un mediu cu ritm alert, cu multi stimuli, acest lucru va poate alimenta atacul de panica. Pentru a reduce stimulii, inchideti ochii. Va fi blocat astfel orice stimul suplimentar si va fi mai usor sa va concentrati asupra respiratiei.

4.Practicati tehnicile de mindfulness

Tehnicile de mindfulness va pot ajuta sa va concentrati asupra realitatii, a ceea ce exista in jurul vostru. Deoarece un atac de panica poate provoca un sentiment de detasare sau separare de realitate, practicarea mindfulness-ului il poate combate - va apropie de ceea ce se intampla de fapt.

Concentrati-va pe senzatiile fizice cu care sunteti familiarizati, cum ar fi sa va afundati picioarele in pamant sau sa simtiti cu degetele de la maini textura blugilor. Aceste senzatii specifice va ancoreaza ferm in realitate si va dau ceva obiectiv asupra caruia sa va indreptati atentia.

un atac de panica se opreste prin mindfulness

5.Gasiti un obiect supra caruia sa va concentrati

Unii oameni considera ca le este mai usor daca gasesc un sin...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *