09 Ian 2017

Starea de spirit proasta – cum sa o depasesti

Cum poti sa pastrezi conflictele din mintea ta intr-o proportie potrivita si sa opresti starea de spirit proasta? Rationamentele aprinse legate de anumite situatii ne pot duce frecvent la starea de spirit proasta.

O noua cercetare a descoperit faptul ca reamintindu-ti intr-un anumit mod detaliile unei situatii de neintelegere, acest lucru poate opri de fapt starea de spirit proasta, starile de anxietate si depresie.

Acelasi lucru este valabil si pentru alte tipuri de evenimente stresante sau neplacute care ne pot duce la starea de spirit proasta. Amintindu-ti unde ai fost, exact ceea ce s-a spus, si – vital – modul in care ar fi putut fi tratata o anumita situatie, toate acestea te pot ajuta daca esti intr-o stare proasta de spirit.

Profesorul Ed Watkins, cel care a condus cercetarea in laboratorul Universitatii din Exeter, a declarat: “Craciunul si Anul Nou pot fi momente dificile pentru starea de spirit a multor persoane, indiferent daca este din cauza vremii mai reci si mai intunecate, a tensiunilor dese din familie si a certurilor, care duc uneori la redeschiderea vechilor nemultumiri, a veniturilor mici sau a declansarii unor comparatii nefavorabile cu modul in care ne dorim sa fie acest an sau impotriva “imaginii perfecte” a unui Craciun fericit.

Noi observam de multe ori acest lucru printr-o crestere a recomandarilor pentru tratamentul depresiei in lunile ianuarie si februarie.

Amintirea detaliilor a ceea ce s-a intamplat si pastrarea lor in context, poate fi o modalitate de a preveni ca aceste provocari ale sezonului festiv sa se transforme in ceva mai grav”.

In cadrul cercetarii, oamenii au fost instruiti sa se concentreze asupra detaliilor senzoriale ale experientelor neplacute. De exemplu:

  • Care a fost tonul vocii tale?
  • Care au fost exact cuvintele folosite?
  • Ce s-a intamplat exact atunci?

Persoanele care au facut asta si-au revenit mai repede din experientele moderat neplacute.

Un studiu clinic la pacientii depresivi le-a cerut acestora sa se concentreze si sa-si reimagineze evenimentele stresante. Ei s-au gandit la ce ar fi putut vedea, auzi, mirosi si simti. Antrenamentele zilnice privind identificarea semnelor de avertizare ale stresului i-a ajutat sa-si reduca simptomele depresiei.

Reflectarea si starea de spirit proasta

Constatarile sunt surprinzatoare, deoarece ruland in mod obisnuit evenimentele stresante, sau reflectand la ele, acest lucru este legat de agravarea depresiei.

Insa, aceasta metoda, de reimaginare, este diferita deoarece este constructiva: “Stim ca reflectarea la suparari si pierderi este un factor important in aparitia si mentinerea starii de anxietate si depresie.

De multe ori, depresia clinica poate urma unui eveniment dificil din viata, cum ar fi pierderea unui loc de munca, sfarsitul unei relatii, imbolnavirea, neputinta de a depasi o situatie stresanta.

Mai mult decat atat, odata ce oamenii sunt deprimati, preocuparile si provocarile zilnice obisnuite pot duce la o mai mare reflectare si la exagerare, alimentand in continuare depresia.

Asa ca, reimaginarea, fiind mai concreta prin reducerea impactului negativ al preocuparilor zilnice, ii poate ajuta pe oameni sa depaseasca starea de depresie”.

Profesorul Watkins a continuat: “In laborator am descoperit ca atunci cand oamenii s-au antrenat sa se gandeasca la detalii senzoriale specifice, la contextul si secventa unui eveniment emotional, inclusiv la modul in care acesta s-a desfasurat, ei au fost mai rezistenti din punct de vedere emotional la un stres neasteptat, decat cei care s-au gandit la sensul si implicatiile evenimentelor emotionale”.

Studii similare au aratat faptul ca, atunci cand persoanele depresive sunt incurajate sa se concentreze asupra modului in care s-a intamplat si s-a desfasurat un eveniment neplacut, acest lucru a imbunatatit capacitatea lor de a rezolva probleme, cum ar fi cearta cu partenerul, si printr-o practica repetata, a putut accelera, de fapt, iesirea din starea de depresie.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *