15 nov. 2016

ATACUL DE PANICA: simptome si solutii pe care ar trebui sa le cunosti

Atacul de panica are simptome care sunt similare cu cele ale unui atac de cord si sunt resimtite de 1 din 10 oameni in fiecare an. Ceea ce psihologii numesc „tulburarea de panica” este un pic diferit de utilizarea de zi cu zi a cuvantului „panica”.

Cei care se confrunta cu atacul de panica au urmatoarele simptome:

  • frica intensa;
  • o reactie fizica foarte puternica;
  • si senzatia de a fi aproape de moarte sau de a-si pierde total controlul.

Atacul de panica - simptome fizice

Simptomele fizice ale unui atac de panica includ dificultati de respiratie, dureri in piept, deranjamente la stomac, transpiratie si agitatie. Acesta este motivul pentru care multi oameni cred ca au un atac de cord. Desigur, gandindu-te ca ai un atac de cord, starea de panica creste.

Aceasta este tot fata de un pericol real minor – desi se simte foarte diferit de persoana care se confrunta cu aceasta situatie.

Deseori, oamenii care se confrunta cu un atac de panica simt ca exista o problema fizica. Este posibil. Din acest motiv este important sa fie consultati si de catre un medic. Daca se elimina orice cauza medicala si singura explicatie este una psihologica, atunci atacul de panica apare ca si posibilitate. Atacurile de panica sunt destul de frecvente in randul persoanelor care se confrunta cu foarte multa anxietate.

Nadia Gorduza – medic, psihoterapeut si business coach

Declansarea atacului de panica

Se estimeaza ca 1 din 10 persoane experimenteaza cel putin un atac de panica intr-un an. Este posibil ca acestea sa nu fie frecvente, dar pot fi declansate de o situatie sau de un obiect care provoaca temeri profunde.

De exemplu, oamenii care sufera de anxietate sociala ar putea avea un atac de panica la o petrecere. Sau, oameni care se tem de spatii inchise ar putea avea un atac de panica intr-un lift.

Persoanele care, in primul rand, au o tulburare de panica pot avea un atac de panica doar fiindu-le teama ca vor face un atac de panica . Este un fel de „vartej” de ganduri in mijlocul atacurilor de panica.

Ce se intampla de fapt

Unul dintre primii pasi in abordarea atacurilor de panica este de a intelege si de a vedea exact ce se intampla.

  • Etapa 1: Primul semn al unui dezastru ar putea fi orice lucru mic, neinsemnat, care produce primele trairi de anxietate. Ar putea fi un gand suparator, dandu-ti seama ca inima bate rapid sau gasindu-te intr-o anumita situatie.
  • Etapa 2: Pe masura ce anxietatea creste – de obicei foarte rapid – simptomele fizice se agraveaza. Inima bate mai repede, apare transpiratia,, creste adrenalina. Aceste senzatii fizice par doar sa confirme acele trairi de anxietate: te simti ca si cum ai avea cu ade...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *