19 oct. 2018

Ai un atac de panica la munca? Iata ce trebuie sa faci!

Daca vi se intampla sa aveti un atac de panica la munca, s-ar putea sa va simtiti ca si cum v-ati ineca. Simtiti ca nu puteti respira si ca va strange ceva de piept. S-ar putea sa va simtiti detasati de propriul corp, de ceea ce se afla in jurul vostru, de parca v-ati plimba intr-un vis. S-ar putea sa va fie foarte cald si in acelasi timp sa aveti mainile inghetate, sa va inrositi la fata si sa simtiti transpiratia care se scurge pe coloana vertebrala. De asemenea, s-ar putea sa tremurati.

Desigur, atacurile de panica sunt diferite pentru fiecare persoana. Poate ca nu simtiti nici unul dintre simptomele descrise mai sus. Dar va auziti sau va simtiti bataile inimii. Nu puteti sa vedeti clar sau va simtiti ametiti. Si auziti un zgomot in urechi. Si acestea pot fi simptomele comune ale unui atac de panica la munca.

Experienta unui atac de panica acasa sau in public se simte destul de rau. Insa experienta unui atac de panica la munca poate fi un lucru extrem de stresant. S-ar putea sa va simtiti incredibil de singuri. S-ar putea sa aveti un sentiment profund de rusine. S-ar putea sa va invinovatiti pentru ca sunteti singurii care in mod clar nu se pot controla, pentru ca nu sunteti cu adevarat profesionisti.

Dar nu sunteti singuri. Aproximativ 2,7% din populatie are tulburare de panica. Si numarul ar putea fi chiar mai mare, deoarece oamenii vorbesc rar despre atacurile lor de panica, din cauza rusinii si a stigmei.

Nadia Gorduza – medic, psihoterapeut si business coach

Vestea buna este ca puteti invata sa va gestionati atacul de panica la munca. Iata cateva sfaturi care va vor ajuta sa faceti acest lucru.

1.Cautati un loc mai retras

Este foarte dificil, odata ce incepeti sa simtiti panica, sa incercati sa o depasiti atunci cand sunteti in public. S-ar putea sa fiti langa persoanele alaturi de care nu va simtiti bine. S-ar putea sa va simtiti judecati. Oamenii care se lupta cu atacul de panica recurent tind sa se lupte si cu alte anxietati, cum ar fi anxietatea sociala. De fapt, anxietatea sociala este o teama fata de judecata celorlalti.

Acesta este motivul pentru care este de ajutor sa va scuzati si sa gasiti un loc in care puteti sa aveti putina intimitate, ca de exemplu baia.

2.Nu ignorati atacul de panica la munca

Oamenii incearca adesea sa opreasca un atac de panica la munca prin ignorarea lui si prin incercarea de a-si indeplini responsabilitatile. Insa ignorarea simptomelor va face doar sa le agraveze si sa compromita performanta muncii voastre. In schimb, este mai util sa recunoasteti ce vi se intampla.

3.Nu va luptati cu atacul de panica

Este greu sa nu va luptati cu simptomele unui atac de panica la munca. Pentru ca sunt atat de inconfortabile, reactia naturala ar putea fi sa le opriti. Dar acest lucru doar le va agrava. In schimb, incercati sa va acceptati propriile senzatii fizice. Lasati-le sa treaca peste voi stiind ca le puteti gestiona, chiar daca este foarte neplacut. Ca o furtuna, atacul de panica va trece.

Este import...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *