08 oct. 2019

13 simptome ale anxietatii sociale si cum sa le gestionezi

Cei care sufera de anxietate sociala stiu ca nu este o gluma. La suprafata totul poate parea ok, dar in interior, corpul nostru urla sa fugim.

Exista trei tipuri principale de simptome ale anxietatii sociale: fizice, cognitive si comportamentale. Simptomele fizice reprezinta modul in care corpul nostru reactioneaza in cadrul unei situatii sociale. Simptomele cognitive reprezinta modul prin care mintea noastra reactioneaza in fata acelor situatii. Cele comportamentale reprezinta actiunile pe care le faci cand ai acele sentimente.

In acest articol vom discuta despre 13 cele mai grave simptome ale anxietatii sociale si cum sa ne vindecam de ele. La finalul articolului vei stii cum sa gestionezi anxietatea sociala fara probleme.

Simptomele fizice

Roseala

Este foarte comun ca atunci cand esti anxios sa ti se inroseasca fata din cauza circulatiei sangelui. Poate fi foarte stanjenitor, iar acest lucru te va face sa nu mai vrei sa mergi la evenimente sociale.

Daca stii ca te inrosesti, incearca aceste strategii:

Trebuie sa fii constient ca rosesti; respira adanc si incet; fii sigur ca esti hidratat; inchide-ti ochii pentru cateva secunde; accepta roseata; zambeste si razi.

Cheia succesului aici este sa iti dai seama ca roseata este normala si nimeni nu te va critica pentru asta.

De obicei, in mare parte rusinea pe care o simti este doar interna; de aceea cand iti inchizi ochii, respiri constient si zambesti larg, aceasta dispare. Facand aceste lucruri iti dai seama ca esti in control si ca nu se intampla nimic iesit din comun.

Transpiratul

Transpiratia este raspunsul natural al corpului pentru a reactiona sistemului de lupta sau de fuga. Transpiratul este raspunsul corpului la un stimul intern care produce hormoni in exces si iti creste ritmul cardiac din cauza anxietatii.

Transpiri, deoarece corpul tau este aruncat intr-o stare de lupta sau de fuga si in interior acesta se pregateste.

Daca vrei sa scapi de transpirat, incearca urmatorul lucru: mentine o greutate sanatoasa a corpului; alearga des pentru a reduce stresul; foloseste respiratul adanc pentru a te calma; poarta haine care sunt din materiale aerisite.

Tremuratul

Probabil ca tremuratul este cel mai rau simptom fizic (si cel mai greu de controlat). Poate fi foarte stanjenitor sa ai aceasta manifestare usor de observat a anxietatii. Asta poate duce la aparitia celorlalte simptome (roseata si transpirat).

Tremuratul este legat tot de sistemul corpului de a se apara sau de a fugi. Este produsul adrenalinei in exces din corp. Cele mai bune solutii sunt: alergatul; respiratul; tipatul (ajuta la reducerea adrenalinei din corp).

Tensiunea musculara

Dupa o privire aruncata prin literatura de specialitate cu referire la tensiunea muschilor si a anxietatii, am descoperit ca tensiunea musculara nu este un rezultat direct al anxietatii. Tensiunea musculara, de multe ori vazuta ca fiind legata de anxietate, este un rezultat al exagerarii simptomelor anxietatii.

O explicatie ar fi ca, fiind ingrijorat mult prea tare si axat pe acest lucru, uiti sa fii atent la cat de tensionati iti sunt muschii.

Oricare ar fi motivul pentru tensiunea muchilor, este folositor sa gasesti metode pentru a lupta cu aceasta.

Uite cateva modalitati: fa o baie calda; mergi la masaj periodic; incepe o rutina care consta in yoga sau exercitii de relaxare.

Voce tremuranda

Stresul si anxietatea iti pot afecta vocea.

De obicei, sursa acestui simptom particular este frica de a nu fi judecat, indoiala de sine sau ganditul exagerat. Acestea iti fac corpul sa sa schimbe la fel cum o face cu celelalte simptome si toate acestea duc la pierderea vocii.

Daca vrei sa gestionezi aceasta problema, uite cateva metode: exerseaza regulat; memoreaza cateva lucruri pe care le poti discuta cand ramai fara lucruri de spus; vezi conversatia ca fiind intre doua persoane si nu doar una care raspunde mereu si tot ea intreaba.

Nu este responsabilitatea ta sa continui o conversatie. Fiecare individ in parte trebuie sa aduca cate ceva conversatiei pentru a continua un sir.

Dificultati in respiratie

Acest simptom este cel mai des intalnit la anxietatea sociala. De obicei se intampla cand esti intrebat daca vrei sa vorbesti in fata unui grup de oameni  sau cand grupul este atent la tine in timpul unei conversatii. Hiperventilatia si dificultatea in respiratie poate duce la atacuri de panica.

Dificultatea in respiratie este cauzata de respiratia rapida sau cand respiri constient. Asta te face sa inspiri mai mult aer decat este nevoie.

Uite cateva modalitati de a lupta cu aceste simptome: respirari rare, concentrandu-te pe zona stomacului; fa o activitate care iti face placere precum privitul la televizor, jocurile sau cartile; plimbat, alergat, exersat pentru a-ti creste ritmul cardiac.

Gura uscata

Stresul, anxietatea si depresia pot cauza salivare redusa la persoanele anxioase.

Cu alte cuvinte, anxietatea iti poate afecta fizic corpul, prin reducerea salivei produse. Acest lucru, din nou, este cauzat de raspunsul de a lupta sau de a fugi al corpului, ca reactie la un eveniment extern.

In timp ce poate fi iritant si neasteptat, de multe ori nu trebuie sa te epuizeze. Poti sa reduci aparitia gurii uscate si sa te lupti cu ea in timp ce apare apeland la niste strategii: identifica si recunoaste factorii declansatori; bea mai multa apa; exerseaza respiratul pe nas si nu pe gura; foloseste un umidificator.

Batai rapide ale inimii

Bataile rapide ale inimii sau palpitatiile, sunt ambele atat simptome, cat si cauza. Cu alte cuvinte, poti sa ai palpitatii ale inimii inainte de a avea anxietate. Anxietatea poate fi cauzata chiar de aceste batai. Asa incep atacurile de panica in cele mai multe cazuri.

Palpitatiile pot fi cauzate de ceva sau pot aparea pur si simplu. De aceea reprezinta unul dintre cele mai frustrante simptome ale anxietatii sociale.

Daca vrei sa controlezi palpitatiile, atunci uite cateva sfaturi de urmat: evita cofeina, alcoolul si nicotina; fa plimbari lungi si exerctitii fizice; distrage-ti mintea prin alte activitati placute; controleaza-ti respiratia; bea multa apa.

Simptomele fizice ale anx...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *