02 oct. 2019

8 sfaturi pentru a putea trai mai bine cand ai depresie

Totul pare mai dificil cand ne luptam cu depresia. Sa mergi la munca, sa socializezi cu prietenii sau chiar sa te ridici din pat. Toate acestea par un chin.

Dar exista cateva metode prin care vei putea sa ameliorezi aceste simptome si sa iti imbunatatesti viata.

Iata 8 sfaturi pentru a trai mai bine cand ai depresie.

Construieste-ti o retea de ajutor reciproc

Pentru anumite persoane acest lucru ar putea insemna sa isi imbunatateasca relatiile cu prietenii sau cu familia. Cand cineva te cunoaste, te poti baza pe acea persoana ca te va ajuta si te va incuraja la nevoie, iar acest lucru poate avea un efect major asupra sanatatii tale mintale.

Pentru alte persoane,  grupurile de suport reprezinta o alta modalitate de gestionare a simptomelor depresive. Poate fi vorba de un grup care se intalneste in zona ta. Poti cauta pe internet un asemenea loc si sa te gandesti daca acest lucru este ceea ce te-ar putea ajuta.

Redu din stres

Cand esti presat, corpul tau produce hormonul stresului, cortizol, in exces. Pe termen scurt este un lucru bun, deoarece te poate ajuta sa incerci sa treci peste ce iti cauzeaza stresul. Pe termen lung insa, acest hormon poate cauza multe probleme, precum depresie. Cu cat folosesti mai multe tehnici de reducere a stresului, cu atat mai bine, deoarece reduci riscul de aparitie a simptomelor depresive.

Imbunatateste-ti somnul    

            

Modul in care dormi si felul in care te simti sunt strans legate. Intr-un studiu din 2014 s-a descoperit ca 80% din oamenii cu tulburare depresiva majora au un somn nelinistitor. Poti simti ca pur si simplu nu ai somn. Sau poate duci o lupta cu ridicatul din pat pentru ca te simti obosit mereu.

O rutina buna de somn poate sa iti imbunatateasca atat calitatea, cat si cantitatea somnului.

Opreste toate dispozitivele electronice macar cu o ora inainte de a te pune sa dormi. Incearca sa folosesti lumina cu intensitate mica pentru a citi o carte sau poti incerca putin sport inainte de somn.

Foloseste-ti patul doar pentru dormit sau pentru relatiile tale intime. Cand muncesti din pat sau chiar din dormitor, creierul tau poate asocia patul cu stresul in loc sa il asocieze cu relaxarea.

Imbunatateste-ti obiceiurile alimentare

Cercetarile continua sa descopere legaturi clare intre dieta si sanatatea mintala.  De fapt, au existat atat de multe studii care au demonstrat ca o dieta mai sanatoasa duce la tratarea tulburarilor mintale incat psihiatria nutritionala a devenit foarte populara.

Exista multinutrienti esentiali pentru creier care pot avea un efect asupra depresiei. De exemplu, un studiu din 2012 a descoperit ca deficienta de zinc amplifica simptomele depresiei.

Imbunatatirea dietei poate duce la reducerea simptomelor.

Dar, inainte sa faci orice schimbare majora in privinta dietei tale si inainte sa incepi sa iei vitamine sau suplimente alimentare, vor...

Articolul integral poate fi vizualizat doar de abonatii la newsletter.

Esti deja abonat? Introdu adresa de email in campul de mai jos pentru verificare.


Nu esti deja abonat?

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *