Gestionarea stresului: ZIUA ELIBERARII. Afla totul din acest articol

Ce trebuie sa stii despre gestionarea stresului?

Stresul este o reactie fizica si psihologica normala la cerintele in continua crestere pe care ni le aduce viata. Ritmul vietii moderne face din gestionarea stresului o abilitate necesara tuturor.

Cautand cauzele stresului, reamintiti-va ca, pentru protectie, creierul uman vine programat cu un sistem de alarma.

Cand creierul dumneavoastra percepe o amenintare, el trimite semnale catre corp, ca acesta sa elibereze un val de hormoni pentru a va alimenta capacitatea de reactie.

Acest lucru a fost denumit ca raspunsul Lupta sau fugi.

Odata disparuta amenintarea, corpul ar trebui sa se intoarca la o stare normala, relaxata.

Din pacate, stresul nonstop din viata omului modern face ca sistemul de alarma al corpului sa ramana mai tot timpul activat.

De aceea, gestionarea stresului e atat de importanta (aici puteti face testul de depresie, stres si anxietate)

Aceasta va ofera o serie de unelte pentru a va reseta sistemul de alarma.

Fara gestionarea stresului, corpul nostru e mult prea des intr-o stare de alerta ridicata.

In timp, nivelurile ridicate de stres pot duce la probleme grave de sanatate.

Nu asteptati pana stresul ajunge sa va afecteze negativ sanatatea, relatiile sau calitatea vietii.

Incepeti sa practicati chiar astazi o serie de tehnici pentru gestionarea stresului.

Eliberarea de stres

Mai exista oameni care nu sunt stresati macar din cand in cand in zilele noastre?!

Multi oameni jongleaza cu responsabilitatile de la birou, de acasa, pe plan emotional si relational.

Cheia succesului catre reducerea stresului (iata 20 de sfaturi pentru eliminarea stresului din viata dvs) este sa invatati cum sa identificati problemele si sa implementati solutiile.

Primul pas pentru a va elibera cu succes de stres este sa va decideti sa setati gestionarea stresului ca pe un scop de durata si sa va monitorizati nivelul de stres.

Odata ce ati inceput monitorizarea, urmatorul pas este sa identificati factorii care va declanseaza stresul.

Cand sau in ce situatii va stresati cel mai mult?

Unele cauze ale stresului sunt usor de identificat, ca presiunile de la munca, problemele in relatii sau dificultatile financiare.

Dar bataile de cap si revendicarile de fiecare zi, ca naveta la birou, ingrijitul copilului sau munca excesiva, pot contribui si ele la nivelul dumneavoastra de stres.

Si evenimentele pozitive pot fi stresante. Daca v-ati casatorit, ati inceput un job nou si v-ati cumparat o casa noua, toate in acelasi an, puteti avea un nivel de stres ridicat.

In general, evenimentele negative sunt mai stresante, dar fiti sigur ca le analizati si pe cele pozitive.

Odata identificati si declansatorii de stres, puteti incepe sa va ganditi la niste strategii prin care sa ii controlati.

Un bun punct de inceput este sa identificati ce aspect al situatiei poate fi controlat.

De exemplu, daca adormiti greu din cauza stresului, solutia poate fi ceva simplu, ca inchiderea televizorului cand stirile de seara devin prea suparatoare.

In alte situatii, ca atunci cand vi se cer lucruri prea grele la munca sau cand cineva drag e bolnav, veti putea schimba doar felul in care reactionati la situatie.

Si sa nu va simtiti ca si cand sunteti pe cont propriu. Cautati ajutor si sprijin de la familie si prieteni.

Poate ar trebui sa ii intrebati ce tehnici de eliberare a stresului i-au ajutat pe ei.

Si multi alti oameni beneficiaza de pe urma practicarii in fiecare zi a tehnicilor de reducere a stresului, asa cum sunt respiratul, masajul, tai chi sau yoga.

Multi oameni gestioneaza stresul prin mindfulness in timpul meditatiei sau petrecand timp in natura.

Mentineti un stil de viata sanatos pentru a va ajuta cu gestionarea stresului

Tineti minte aceste trei obiceiuri: o dieta sanatoasa, exercitii regulate si somn indeajuns!

Daca aveti un stil de viata sanatos, veti trece mai usor prin perioadele de mare stres.

Stresul nu va disparea pur si simplu. Iar gestionarea stresului nu va vindeca peste noapte. Dar cu antrenamente de durata si incercarea de a deveni mai flexibil, puteti invata sa va gestionati nivelul de stres si sa va imbunatatiti capacitatea de a va descurca cu provocarile vietii.

Gestionarea stresului: tehnici de relaxare

Tehnicile de relaxare sunt o parte importanta a gestionarii stresului.

Daca sunteti genul care vrea sa obtina totul, un perfectionist, s-ar putea sa lasati relaxarea pe ultimul loc in lista de prioritati.

Nu va amagiti singur. Toata lumea are nevoie sa se relaxeze si sa se reincarce.

Relaxarea este nepretuita pentru a va mentine sanatatea si bunastarea si pentru a repara daunele facute de stres asupra mintii si corpului.

Aproape toata lumea poate beneficia de pe urma tehnicilor de relaxare.

Acestea va pot ajuta sa va incetiniti respiratia si sa va concentrati atentia pe momentul din prezent.

Tehnicile cele mai cunoscute de relaxare includ meditatia, tai chi si yoga. Dar exista moduri mai active de ajunge la relaxare.

De exemplu, plimbarea sau participarea la activitati sportive poate fi relaxanta si poate reduce stresul.

Nu conteaza  ce tehnica de relaxare alegeti. Ce conteaza este sa alegeti una care vi se potriveste si sa exersati in mod regulat sa ajungeti la relaxare.

Alte resurse pentru a va ajuta in gestionarea stresului gasiti aici:

CUM SA ELIMINI STRESUL DIN VIATA TA, SIMPLU SI SIGUR
STRESUL – BOALA SECOLULUI. OARE CHIAR N-AVEM SCAPARE?
TULBURAREA DE STRES POST-TRAUMATIC (PTSD) – CUM SA NU TRAIESTI CU TRAUMA
MEDITATIA – MAI EFICIENTA DECAT MANAGEMENTUL STRESULUI